Een maand in USA

Lieve allemaal,

Inmiddels ben ik alweer een maand in Amerika en wat gaat de tijd snel! Ik heb het hier ontzettend naar mijn zin, ookal heb ik al flink wat tegenslagen gehad. De afgelopen week was weer een achtbaan aan emoties maar ik leer hier ontzettend veel!

9 Sept:

Op school was er een gevecht vandaag. 4 leerlingen gingen met elkaar op de vuist, alle leraren erop af natuurlijk, haha. Het zorgde voor flinke oponthoud, maar dat betekend minder les! Met dansen zijn we begonnen met ballet en het is ontzettend zwaar. Ik heb overal spierpijn, maar ik wordt wel ontzettend lenig zo! Ook was het vandaag opa's sterfdag, wat het natuurlijk ook weer een beetje minder maakte, maar alles bij elkaar was het een leuke dag.

10 Sept:

School was normaal vandaag. Ik had twee toetsen, een voor English en een voor Culinary Arts en beide gingen goed. Culinary Arts is mijn tweede favoriete vak na dansen, want er zitten een heleboel aardige mensen in en we hebben altijd tijd om te kletsen. Ik zit naast een meisje en die heet Celeste, ze is heel aardig. We kletsen erg veel en ook met Christian en Paul. Na school had ik weer niks te doen, dus maar tv gekeken.

11 Sept:

Met veel mensen gepraat vandaag. Meer mensen die ook dingen vragen en dingen willen weten. Veel denken dat Amsterdam een land is en dat ik daar woon, ik laat ze het maar gewoon denken want het scheelt een hoop uitleg werk haha. Verder geven veel mensen me hier bijnamen. Een aantal mensen noemt me Anna Banana, wat ik opzich best goed bedacht vind. Een jongen noemt me Netherlands en weer een andere jongen noemt me Neverland omdat hij denkt dat ik daar woon haha! Mensen hier zijn niet al te slim. Ook heb ik vandaag mijn toets voor Culinary Arts terug gekregen en ik had een 100! Na school ging ik met Cynthia naar Walmart en heb wat foto's af laten drukken voor mijn Scrapbook. Ik ben er hard aan het werken en ik hoop het af te hebben voordat ik terug ben!

12 Sept:

Weekend en het was ontzettend saai. Ik had niks gepland en niks te doen. Op school was vandaag weer een peprally met als thema Western en ook iedereen kwam met cowboy laarzen, hoeden en kleding aan. Het was echt heel erg leuk om te zien. De peprally zelf was kort en minder leuk dan de vorige keer, maar nog steeds erg leuk om mee te maken. Na school niet echt iets gedaan.

13-14 Sept:

Break down, eenzaamheid en tranen waren het thema van dit weekend. Zaterdag middag kwamen de moeder en broer met zijn vrouw en kind van Erik op bezoek. Ze kwamen shoppen en daarna hier slapen. Mij werd vriendelijk toch dringend verzocht om mijn kamer leeg te halen en deze te verlaten. Ik helemaal overdonderd al mijn spullen bij elkaar geraapt en naar de computerkamer gesleept, want daar zou ik het weekend door brengen. Omdat Erik's familie uit Mexico komt spreken ze Spaans en omdat ik dat niet spreek was het erg moeilijk om met ze te communiceren. Zo goed en kwaad als het ging heb ik heel beleefd tijdens het eten geprobeerd een beetje met ze te praten, maar het was erg awkward en ben maar weer naar boven gegaan. Daar heb ik gewerkt aan mijn Scrapbook. Op Zondag ochtend heb ik met het thuisfront geskyped en dat was erg fijn. Ik had al langer wat ergernissen en door ze uit te spreken konen papa en mama me goed helpen met wat ik moest doen. Ik heb Elisabeth een mail gestuurd en ze mailde terug dat ze dinsdag zou komen samen met Judy om met mij en mijn gastouders te praten.

15 Sept:

Vandaag kreeg ik te horen van mijn danslerares dat ik bij het Drill team mag! Helaas kost het erg veel geld, maar ik wil het heel graag. Ik weet nog niet hoe ik het allemaal bij elkaar ga sprokkelen maar ik ga een manier vinden, want ik wil het echt super graag en het is een once in a lifetime experience. Het is een heleboel geld, dus ik weet nog niet hoe ik het ga doen, maar ik ga ervoor! (Donaties zijn altijd welkom, GRAPJE!!!). Na het avondeten heb ik met Cynthia en Erik erover gehad dat ik me niet op mijn gemak voelde en om privacy redenen laat ik de details weg, maar het was een fijn gesprek, want nu weten we in iedergeval dat we allemaal het zelfde tegen de situatie aankijken.

16 Sept:

Judy en Elisabeth kwamen vandaag na school om met ons te praten. Ik was de hele dag ontzettend zenuwachtig en ik weet niet waarom, want het was echt nergens voor nodig. Na een gesprek van bijna anderhalf uur zijn we tot de oplossing gekomen dat een replacement het beste is voor iedereen, ik krijg dus een ander gastgezin. Ik vind het ontzettend jammer dat dit het geval is, maar Erik en Cynthia kunnen/willen mijn niet bieden wat ik zoek in een gezinsleven. Ze zijn de twee liefste mensen die je je maar kunt bedenken en ik vind het erg jammer dat ik ze moet verlaten. De komende tijd zal ik nog gewoon hier blijven wonen, totdat ze een nieuw gastgezin hebben gevonden. In de tussentijd ga ik in de weekenden met Elisabeth en Judy's exchange students optrekken. Dus mijn weekenden worden leuk en ik kan er naar uitkijken. Het was geen makkelijke beslissing maar ik ben blij dat we hem gemaakt hebben, want ik denk dat dit inderdaad voor iedereen het beste is. Hopelijk is mijn nieuwe gastgezin net zo aardig en lief als die waar ik nu ben! Het komt vast allemaal goed, ik heb er vertrouwen in.

17 Sept:

Vandaag was een normale dag. Ik heb nog eens nagedacht over het Drill team en ik wil het eigenlijk wel echt super graag ookal kost het zo veel geld! Er moet toch een manier zijn om het bij elkaar te krijgen, ik ga gewoon kijken wat ik kan doen... Tijdens Culinary Arts erg gezellig gekletst weer met Celeste, Christian en Paul. Ook zijn we samen een kookgroepje en zijn we vandaag begonnen met het maken van Chocolate Chip cookies! Morgen gaan we ze bakken en natuurlijk opeten!! Na school ben ik met Cynthia naar de bookclub gegaan, wat weer erg leuk was. We bespraken The Giver. Voor de volgende keer gaan we The Girl with the dragon tattoo lezen, ik ben heel benieuwd. Nu ga ik nog even een plan verzinnen voor het Drill Team haha nee ik heb het opgegeven, er zijn vast nog andere leuke activiteiten die ik kan doen.

Hopelijk gaat het met jullie allemal goed, met mijn in iedergeval wel! Maak je over mij maar geen zorgen ik red met hier wel!

xxx Anna Banana

Reacties

Reacties

Joost

Hoi Anne,

Straks, na school, lees ik je nieuwste verslag wel.
Toch even dit berichtje, want dan ben ik lekker de eerste!

XXX, papa

Henderijn

Lieve Anne,
Sterk van je dat je met Cynthia en Eric bent gaan praten. Als iets niet werkt is dat jammer, natuurlijk. Gelukkig zijn jullie samen tot een oplossing gekomen, alweer iets om trots op te zijn!!
Het lijkt me trouwens geweldig om op school te koken. Had ik graag gedaan vroeger. Heerlijk dat jij dat nu kunt meemaken. De koekjes zijn vast lekker. Ben al benieuwd wat jullie volgende project gaat worden.
Hoe gaat het met ballet inmiddels? Is de ergste spierpijn weer voorbij? Heb je de grande jêtes en tournant al gehad? Dat was vroeger mijn favo sprong.
Tijs is ook flink aan het trainen met judo en is hulptrainer in Meerlo, volgens de trainer doet hij het erg goed ;)
Danielle is met voetballen ook steeds meer op haar gemak. Zaterdag heeft ze haar eerste wedstrijd...spannend!
Nou Anne, hou je taai en geniet van alle mooie dingen die je daar meemaakt. Dikke knuffel, mama

oma lotje

Lieve Anne,
Wat heb je weer mooi en eerlijk geschreven. En wat ben jij dapper. Ik weet zeker dat ik dit op jouw leeftijd niet had gekund. Petje af! (Moet er wel eerst 1tje opzetten)? Heel fijn dat er naarveen oplossing wortdt gezocht en ik hoop dat die er snel komt. Ik wil je wel sponsoren. Zal het met jouw papa en mama over hebben.
Kan je misschien je grote wens laten uitkomen.
Hier gaat alles goed. Nog steeds therapie voor mijn schouder en dat helpt ook want het gaat steeds beter. Wel heb ik het erg druk gehadvmet van alles en nog wat. Vorige week waren 12 familieleden uit canada hier. Toen heb ik wat extra uurtjes moeten inzetten. Dadelijk weer een bestuursvergadering van de KBO. Maar ik heb het liever druk dan niets te doen. Ga ik veel te veel nadenken. Datzul jij ook wel hebben. Ik moet er een eind aan maken want Samira komt poetsen en ik moet om half 10 op de vergadering zijn.

Heel, heel, heel veel liefs. In gedachten ben ik heel vaak bij je.
Dikke knuffel. Oma :-)

Laura, Tim en Mees

Hey Anne,

Wat een heftige week heb je achter de rug.
Knap hoe je hiermee om bent gegaan, fijn dat er nu een oplossing is gekomen waar jullie je allemaal goed bij voelen.
Probeer van iedere dag te genieten en wat betreft de centjes voor je deelname aan de dansgroep, zo'n inzameling actie is geen gek idee hoor ;)

Dikke knuffel!

oma en opa

Hoi Anne,
Het is mijn droomwens om een keer de eerste reactie te kunnen geven. Helaas is het deze keer nog niet gelukt, maar wie weet de volgende keer een nieuwe kans.
Wat heb je weer veel meegemaakt. Ik ben trots op jou hoe je met moeilijke dingen omgaat, je voor jezelf kiest zonder anderen te kort te doet. Ik hang de ( wel Limburgse ) vlag voor je uit.
Fijn te horen dat je leuke vrienden hebt waar je lekker mee kunt kletsen. Ik weet nog hoeveel tijd ik heb besteed aan lekker praten, met 7 vriendinnen bij een van de 7 op de trap. Elke zondag om 2 uur kwamen we bij elkaar. Geweldig was het.
Hier gaat alles gewoon z'n gangetje. Buiten is het heerlijk weertje. De herfst zit in de lucht. De blaadjes kleuren mooi en de noten vallen.
Als we 's morgens ons rondje langs de Maas doen is het alleen maar genieten. Morgen gaan we met vrienden fietsen , zaterdag is er een feestje van een 85-jarige (schoon) zus, zondag is er een leuke happening bij Thea. Je ziet wel dat we ons aardig bezig houden en net als jij de krentjes uit de pap vissen.
Hééél veel lieve groetjes en een dikke knuffel,
Oma

Mylou

Heey meid, super leuke avonturen zo te horen. Helaas ook minder leuke dingen. Ik weet niet wat je van hier mee gekregen hebt maar nog super veel plezier daar!! Ik mis je xx

Jessey

Anneeeee wat een super lief berichtje dat je stuurde naar ons, echt leuk !
Ik hoop dat je snel een gastgezin vindt dat beter bij je past en dat je op dezelfde school kan blijven omdat daar nu al vrienden en vriendinnen hebt (: nog een fijne tijd daar en tot in februari!!!! Xxx

Myrthe

Heeey Anne! Wat heb je toch weer een leuk verhaal geschreven! Ik heb er vertrouwen in dat er een gastgezin komt dat wat beter bij je past, daar duim ik voor! Ondertussen maar lekker genieten van de andere leuke dingen die je meemaakt, want volgens mij bevalt de USA je wel. :)
Hier is alles weer gewoon normaal, school saai zoals altijd.... hahaha. Ik wil heel graag alle balletdingetjes van je leren als je weer terug bent :) Misschien ga ik dan ook nog wel ooit lenig worden (haha waarschijnlijk nog niet in 25 jaar, maar ik kan het proberen haha).
Ga in ieder geval nog maar lekker genieten en leuke dingen doen, want de tijd vliegt voorbij!
We lezen vast en zeker heel snel wee iets van je!
Groetjes Myrthe xxx

Ben en MIa

Hoi Anne,
Heftige week heb je achter de rug, wat heb je veel meegemaakt.
Fijn dat een oplossing is gevonden waar jullie je allemaal goed bij voelen. Knap van je hoe je er mee omgaat.
Inzamelings aktie is een goed idee voor je deelname aan dansgroep.
Wel fijn dat je leuke vrienden hebt waar je van alles mee kunt ondernemen.
Probeer maar lekker van iedere dag te genieten.
Heel veel groetjes en knuffel,
van Ben en mij.

Joost

Hoi lieve Anne,

Zo zo, nu heb ik wat meer tijd om even een berichtje te schrijven. Inmiddels zijn er ook al wat meer reacties binnengekomen, maar ja, er kan er maar eentje de eerste zijn.
Terwijl jij weer lekker naar school ging, werd er hier druk vergaderd over allerlei sponsor-acties voor jouw 'cheers-leader-experience' van de grond te krijgen. Oma zag het al helemaal zitten en had al bijna een benefiet concertje geregeld. Welke ludieke actie ga je zelf verzinnen? Suggestie: een car-wash schijnt het goed te doen in de USA. Kijk nu is geld inzamelen nooit verkeerd, want als je dat eenmaal gedaan hebt , kun je altijd nog bedenken waar je het aan gaat uitgeven. (Hint)
Verder vind ik dat je de afgelopen week erg mooi hebt beschreven. Lekker de blik vooruit en op naar een nieuw, gezellig gastgezin. Of dat nu snel komt of niet, de weekenden kan je in ieder geval vooruit.

Dat was het, heel veel liefs,
XXX, papa
Ps. Ik ben erg trots op je.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active