A New Hostfamily a new start!

Lieve allemaal,

Zoals je in de titel kunt zien heb ik een nieuw gastgezin! Ik ben echt super blij, ook al moet ik wel naar een andere school.

14 Okt:

Normale schooldag vandaag. Weer erg leuk met BK gekletst. Na school ben ik gaan rennen, want ik voel gewoon dat ik dik aan het worden ben, haha.

15 Okt:

Vandaag had ik PSAT, wat een super belangrijke test is als je naar college wil. Voor mij was het dus niet echt heel erg belangrijk en ook niet echt moeilijk. Het was een beetje zoals de cito toets en het duurde de hele dag. Ik had alleen nog het 6e en 7e uurles en dat was Culinary, maar we deden niet echt iets. Na school heb ik op internet veel opgezocht wat ik wil studeren na de middelbare. Ik begin toch weer heel erg te twijfelen nu ik hier ben, wat goed is, want dat kan ik nog extra nadenken zodat ik zeker de goede keuze maak.

16 Okt:

Ik heb een nieuw gastgezin!! Ik weet niet zo goed hoe ik me voel, want ik moet wel naar een andere school. Ik kwam thuis na school en Elisabeth belde me. Ik krijg een gezin met een vader, moeder en ze hebben 4 kinderen waarvan eentje al in college. Ik wordt zaterdag overgeplaatst, wat betekend dat morgen mijn laatste dag op school is! Ik vind het echt verschrikkelijk dat ik op zo'n korte termijn weg moet, want sommige van mijn vrienden zie ik niet morgen en dan kan ik geen afscheid nemen.

17 Okt:

Vandaag was een vreselijke en tegelijkertijd ook een hele mooie dag. Vanochtend even met mama geskyped om alles te bespreken. Toen op naar mijn laatste dag op Southwest High school. Elk uur moest ik opnieuw tegen iedereen vertellen dat het mijn laatste dag was en dus ook van iedereen afscheid nemen. Flink wat knuffels en adressen gekregen, zodat we penpals kunnen worden. Het moeilijkste was om Benigna te vertellen dat ik weg ging. We zijn zo'n goede vrienden geworden in zo'n korte tijd en ik ga haar echt missen! We gaan nog steeds dingen doen en we houden contact! Ook de leraren vonden het allemaal erg stom dat ik weg ging. Ik kreeg knuffels van leraren, wat erg apart was haha. Iedereen was zo ontzettend lief en ik ga iedereen zo erg missen. Na school heb ik mijn koffer ingepakt en de kamer leeg gehaald en gepoetst, ook de badkamer is weer spik en span. Dankjewel iedereen! Ik ga jullie echt missen!

18 Okt:

Wat een dag vandaag. 's Ochtends met Cynthia en Erik gaan uiteten om onze tijd samen af te sluiten. Dit was voor mij niet echt nodig maar ik heb het gewoon gedaan. Om 6 uur kwamen Elisabeth, John en Rose me ophalen. Ik woon nu in Westecreek Reserve samen met Scott en Jean, mijn hostparents, en Drew (15), Lily (8) en Emma (7). Lily en Emma zijn geadopteerd uit China en Emma is blind. Ze zijn zo ontzettend aardig en gezellig. Ik heb echt het gevoel dat ik het hier heel leuk ga hebben. Na de kennismaking zijn we gaan eten ij Chick-fil-A en het was erg lekker. Na het eten nog erg lang met Drew en m'n gastouders gepraat, wat echt fijn was.

19 Okt:

Mijn eerste dag bij de Olech family en hij was super leuk. Vanochtend begon de dag met een heerlijk ontbijt: cinnamonrolls! Na het ontijt gingen we naar de kerk. De mis was, ja, een mis, dus niet echt leuk ofzo haha. Na de mis gingen we lunchen in een Mexicaans restaurant (Ja dit gezin eet veel uit!) en ik had twee bacon en egg taco's. Na de lunch gigen we naar huis en daar heb ik even geskyped met papa, mama en tijs. Ook heb ik ze even aan het gezin laten zien. Daarna gingen we naar een party van wat vrienden van mijn gastouders. Er was nog 1 ander meisje van mijn leeftijd en samen met haar en Drew hebben we gekletst en spelletjes gespeeld. Toen we thuis waren heb ik het hele gezin chocolade pepernoten laten proeven en ze vonden het allemaal heeeel erg lekker!

20 Okt:

Mama's verjaardag en ik was er niet bij! Het voelde raar maar niet vervelend. 's Ochtends ben ik meegelopen met Emma en hebben we haar naar school gebracht. Toen we thuis waren moesten we wachten op Elisabeth, want die zou bellen als we naar mijn school konden gaan om me in te schrijven. Het duurde maar en het duurde maar, en uiteindelijk belde Elisabeth om te zeggen dat ik niet naar school zou gaan vandaag. Ik vond dat helemaal niet erg, want ze hebben hier een piano dus ik ging lekker los! Drew en Lily zijn homeschooled en het was erg leuk om dat ook eens te zien, hoe dat gaat. Na school, toen Emma weer thuis was, heb ik met de twee meiden gespeeld tot aan het avondeten. Na het eten nog heel erg gezellig gekletst met mijn Host-mom. Toen Drew en Scott ook thuis waren hebben we samen 'Survivor' gekeken, wat super veel op 'Expeditie Robinson' lijkt!

21 Okt:

Vandaag heb ik nog niet zo veel gedaan want het is pas half 10 's ochtends. We zijn wederom aan het wachten op een belletje van Elisabeth, om mijin te schrijven. Ik denk dat ik maar weer piano ga oefenen, want what else is there to do?

Ik mis jullie allemaal en ik kan niet geloven dat ik al bijna op de helft van mijn avontuur ben. Ik heb het hier zo ontzettend leuk. Mijn exchange year (half jaar) is zo leuk nu en ik ben echt blij dat ik nog 3 maanden te gaan heb!

Reacties

Reacties

opa en oma

Fantastisch dat we je gisteren live zagen. Heerlijk om te horen dat het nieuwe gastgezin veel warmte biedt. Nu kun je je droom helemaal waar maken. Wat school betreft is het nog effe afwachten maar ... een paar dagen vrij is ook niet gek, het is tenslotte herfstvakantie.
Zoals je gezien hebt, was de verjaardag erg gezellig, zeker met jou op het scherm, lekker kletsend.
Nog even en dan heb je weer nieuwe vrienden gemaakt. Je hebt intussen ervaring hoe dat snel kan.
Heel veel lieve groetjes van opa en oma

Ps: ha, ha, wij hebben dit keer de eerste prijs, we zijn nummer ééééén!

Ben en Mia

Hoi Anne,
Je hebt het druk gehad, de laatste week, lazen we in verslag, maar wel fijn om te horen dat je het in het nieuwe gastgezin al zo naar je zin en zo gezellig hebt.
En een paar daagjes vrij is ook wel lekker (vakantie) !!
School komt ook nog wel en daar zal je heel zeker weer veel nieuwe vrienden maken.
De tijd vliegt om, dus geniet er maar lekker van.
Groetjes en knuffel van Ben en mij.

Henderijn

Fijn dat je een goede strart hebt gemaakt bij de Olech familie. Inmiddels hopelijk ook ingeschreven op je nieuwe school. Leuk om te horen dat je piano speelt!! Ik schrijf dit berichtje vanuit de universiteit van Duisburg, hele dag network for learners meeting. Ben best moe dus je heerlijke berichtje is een fijne afwisseling. Papa, Tijs en Daan met vriendinnen zijn ondertussen gaan snowboarden in Botrop/ shoppen bij de Primark....jij snapt wel wie wat is gaan doen ;) ze komen me zo ophalen en dan rijden we naar huis. Morgen begint ons tripje door Nederland, dus daar hoor je in het weekend meer over! Kusjes en kuffels, mama

oma Ollie

Lieve Anne, wat ben ik blij dat je nu in een gezellig gezin bent. Het was fantastisch om je te zien en te spreken via skype. Zo was je toch nog een beetje bij de verjaardag van je mamma. En de varandering van gezin is nog ergens goed voor geweest. Je hebt de piano weer ontdekt en dat vind ik geweldig. Want dat je talent hebt staat voor 100% vast. Wat je nieuwe school betreft, jou kennende heb je snel weer nieuwe vrienden. Gewoon beginnen te kwebbelen dat doen alle teeners graag ook de amerikaanse. Gisteren op de verjaardag van je mamma was het heel leuk maar ik, en de rest, misten jou wel. In panningen, dus met mij, gaat het goed. Vandaag echt herfstweer, storm en regen. Lekker de verwarming aan. Ben je nog van plan om bij de cheerleaders te gaan? Als het goed is heb je mijn sponsoring ontvangen. Dus het kan wel. Heeeeel veeeel liefs en een dikke kus. :-) oma en Ollie

tante Annemarie

Het Anne,
Je bent wel een buffet dat je twee gezinnen meemaakt. Zoals je er over vertelt is het nieuwe gezin heerlijk. En die piano is natuurlijk super. Wij op trekken ons muziekboeken oom steeds meer als jam hang_out. Deze week hebben we iedere avond kinderliedje gejamde. Ronald op bas, lucas op tamboerijn. Casper op ukelele en zang. Gerben op zang en ik op piano en Zang. De "drie maal drie is negen" lol is niet van de lucht. Heerlijk! Lief nichtje, geniet maar lekker van de tweede helft. Lieve knuffel van ons allemaal. JA.

Papa

Hoi lieve Anne,

Ik begin nog maar eens opnieuw met typen, want de eerste keer liep de iPad helemaal vast.
Gisteren was erg leuk, Skypen op mama's verjaardag. Zo was je er toch nog bij. Daarbij is het erg fijn om te zien dat je het bij de fam. Olech naar je zin hebt. Lekker kletsen met leeftijdsgenoten , of spelen met de 2 meiden. Gewoon super.
Vandaag was het hier ook erg leuk. Mama lekker werken in Duisburg, Daantje fijn shoppen met 3 vriendinnen in Essen, en Tijs en ik fijn snowboarden in Bottrop. En we bleken ECHT TALENT te hebben (hihi). Na 5 minuten gleden we al van de helling af, en nee hoor, niet op onze billen, maar gewoon rechtop op het snowboard. Na 2 uurtjes les, er zaten maar 3 personen in het klasje, gingen we al van links naar rechts over de piste naar beneden. Alleen bochten draaien op het steilste stuk was nog erg moeilijk.
Tijs heeft het helemaal te pakken, en denkt er zelfs over om in Oostenrijk te gaan snowboarden. Samen met Daantje . Gaaf hè. Ik zal snel even filmpje van ons op Facebook zetten, kun je ons in actie zien.

Liefs, en zet hem op op je nieuwe school.

KarLa en huub

Ha Anne
Ik vond het erg leuk om je op skipe te zien/horen!
Super dat je je al thuis voelt bij jou nieuw gastgezin. Erg leuk vooral, dat er ook kinderen zijn! Geniet van deze nieuwe en andere fase!
Huub en ok zitten in de bar van ons hotel naar de tv te kijken! Heus.... Voetbal! Ajax tegen Barcelona. Helaas staat Ajax achter met 2-0 al! Ik ben toch al geen voetbalfan en dan dit!!! Grrrr! Het ziet er niet naar uit dat Ajax nog gaat winnen!
Oma vertelde al dat het echt herfstweer is hier! En ook onweer! Binnen is het heerlijk bij de gaskachel! Morgen hopelijk minder nattigheid. Want we willen de buurt verkennen met een flinke wandeling, de paraplu's nemen we voor de zekerheid maar mee :( ook gaan we deze week nog naar Harderwijk naar de dolfijnen en zeeleeuwen en..? kijken! Het is erg lang geleden dat daar waren. Zo, Anne ik wens je een fijne week en succes op je nieuwe school! Ik weel zeker dat het goed komt!
Liefs huub en Karla

Jacco

Hi Mopke,
Fijn om te lezen dat het nieuwe gastgezin "totally cool" is. Als ik erover in he blog lees dat dan past het veel beter bij wat ook mijn beeld en herinnering van hoe "the American Lifestyle" eruit zit. Geniet ervan, want je zult zien dat de drie maanden heel snel omvliegen nu. Groetjes, ome Kueb

Tante Riet

Hallo Anne

Wij wensen je veel geluk bij het nieuwe gastgezin, zo te lezen is het er wel gezellig en hoor je er ( echt ) bij. Heel veel geluk op je nieuwe school ( maar dat lukt jou wel ) Vrienden en vriendinnen heb jij zo weer ( jou kennende )Ik wil je nog feliciteren want je bent op dezelfde dag geboren als ik 20 okt. alleen ben ik wat jaartjes ouder. voor de rest wens ik je nog een heel mooie tijd, en geniet ervan . Lieve groetjes tante Riet en ome Loek.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active