Van alles en nog wat!

Lieve allemaal,

alweer twee en een halve week voorbij! Nog maar acht en een half over van mijn grote avontuur! Kunnen jullie het geloven? Ik niet!

2 Nov - 12 Nov:

Ik kan me vrij weinig herinneren van de afgelopen twee weken... Het is een wazige boel van school, nieuwe mensen, leuke dingen doen en weer opnieuw beginnen. Op school begin ik langzaam weer vrienden te maken. Zo ben ik er bijvoorbeeld achter gekomen dat op mijn school nog andere exchange students zijn. Een jongen en een meisje uit Italie en een meisje uit Belgie! Het meisje uit Belgie heet Imani en ze is heel erg aardig, heb al een aantal keer bij haar gezeten met lunch. We kunnen het erg goed met elkaar vinden! Verder begin ik weer langzaam in het ritme van school te komen. De lessen op Brennan zijn in priciepe hetzelfde als op Southwest, het enige verschil is dat culinary arts veel serieuzer is en dat dansen een stuk minder serieus is, wat ik wel best jammer vind. Culinary arts daar in tegen is stukke verbeterd. We koken elke dinsdag en donderdag lunch voor de leraren en we maken de lekkerste dingen. Voor kerst gaan we ontbijt maken voor 250 man! Ik leer echt heel erg veel op het gebied van voedsel :)

In het gastgezin is het ook ontzettend leuk. Ze proberen me zoveel mogelijk te laten zien en we doen leuke dingen. Ook laten ze me vanalles proeven, wat ik nog nooit heb gegeten. Tot nu toe vind ik nog alles lekker haha.

11 Nov:

Vandaag kwamen mijn gastouders me eerder uit school halen om naar het Wurstfest te gaan. Dit is een festival dat al 150 jaar bestaat en dat voornamelijk wordt georganiseerd door Duitse immigranten. We moest anderhalf uur rijden voordat we er waren. Het was ontzettnend leuk, want het was heel erg als thuis. Allemaal duitse muziek en kraampjes en eten! Ik kreeg helemaal een ski vakantie gevoel! Als avondeten had ik Sauerkraut met bradwurst wat lekker als thuis voelde. Het was echt heel erg leuk om daar rond te lopen en allemaal herkenbare dingen te zien, ik voelde me er helemaal thuis. Ook ben ik met Emma en Lily nog in wat attracties gegaan, het was echt een leuke middag!

13 Nov:

Met dansen zijn we begonnen met het oefenen voor de Winter Show. Ik moet auditie doen dus ik hoop heel erg dat ik mee kan doen!

14 Nov:

School was normaal en saai, maar na school hadden we met Ayusa een pizza party voor alle exchange students en hostfamilies. Het was ontzettend gezellig om iedereen weer te zien en lekker bij te kletsen. Ik had een aantal mensen al niet meer gezien sinds Sea World! Erg leuk gekletst met Arianna, Leonardo en Tara. Het was een super leuke avond en ik heb er echt van genoten.

15 -16 Nov:

Zaterdag was het de bedoeling om naar Family night under the stars te gaan, wat een soort van rommelmarkt was georganiseerd door de kerk, maar het weer was te 'slecht' waardoor het werd afgelast. Het weer was helemaal niks mis me, maar zodra het hier een beetje miezerd of mistig is slaat de paniek toe en weet niemand meer wat ze moeten doen en wordt alles afgesloten of afgelast! Het verkeer ligt plat en mensen zitten binnen, want ja wat moet je anders doen? Ik lach me hier helemaal kapot, want het was de afgelopen week wat kouder: namelijk maar 11 graden! en iedereen haalde meteen zijn aller dikste winterjas te voorschijn, musts op, sjaal om en handschoenen aan en ik deed allen een trui aan en ging zonder jas naar buiten! Ze zijn hier echt niet gewend aan 'koud' weer, haha!

17-18-19 Nov:

Ik ben al drie dagen thuis met griep helaas. Er heerst hier een virus en die heeft ook mij te pakken gekregen. Het gaat nu wel al een stuk beter en ik ga morgen weer naar school. Vind het wel heel stom dat ik nu drie dagen thuis moest blijven, want ik heb niet meer zoveel schooldagen over. Volgende week is het Thanksgiving break! En daar heb ik heel erg zin in. Verder ben ik al heel veel naar kerstliedjes aan het luisteren, want de sfeer zit er hier in Amerika al goed in.

Ik kan niet geloven dat het al weer bijna voor bij is! Gelukkig heb ik nog een aantal ontzettend leuke dagen voor de boeg! Ik heb het zo leuk, dat ik nog echt niet naar huis wil! Tot snel weer!

xoxox Anne

Reacties

Reacties

Joost Peeters

zo lekker de eerste! ????

Joost Peeters

Nu de rest, voordat iemand anders me net aftroeft.
Balen van doe griep! Maar ja, het huis is gelukkig niet leeg overdag, dus je zult wel genoeg aanspraak hebben. Hopelijk heeft de griep geen roet in je auditie voor de Kerstshow gegooid.
Hier zijn we volop aan de gang voor Sinterklaas. En zoals elk jaar, moet ik nog beginnen. Och nog zeeën van tijd toch. ???? zie je, zo moet dat.
Wij zijn ook al aan het aftellen. Eerst naar Kerst, dan wintersport, daarna Daantje weer naar Australië, en dan kom jij terug. Fijn hoor, maar geniet die 8 1/2 week nog maar flink, want de leuke dagen, Thanksgiving en Kerst, staan voor de deur.

Liefs, papa

Ps. Goed op mijn verlanglijstje kijken voor Sinterklaas, want daar staat genoeg op!

Henderijn

Hoi lieverd,
Fijn dat je weer aan het opknappen bent. Morgen weer lekker naar school, hopelijk komt het nog goed met de audities. Hier is het een drukte met harmonie, zo vlak voor het concours. Maandag kon ik niet naar de repetitie. Ik was 's middags bij de tandarts geweest om een kies te laten trekken. Ik durfde 's avonds niet te spelen, de kaak was pijnlijk en de wond was nog niet goed dicht. Vanavond zal het wel weer gaan waarschijnlijk.
Zondag komt Sinterklaas aan in Oostrum, natuurlijk gaan we m met de harmonie inhalen. Het Skypen moet dus alleen met papa, misschien dat ik nog net even kan aanschuiven.
Heel veel beterschap en dikke knuffel,
Liefs, mama

oma Ollie

Hoi lieve Anne,

Goed uitzieken die griep hoor, en ik zou voortaan toch maar een jas aandoen als het maar 11 graden is buiten!!! Gelukkig heb je het heel fijn in dit gezin en ook veel fijne dagen voor de boeg. De herfst heeft echt zijn intrede gedaan, regen, koud en al rond 5 uur donker. Ja, de donkere dagen voor kerst zijn er weer. Ga je alle lekkere dingen die je leert maken ook hier voor ons maken als je terug bent? Hopelijk wel, daar verheug ik me al op. En natuurlijk om jou weer te zien en al je verhalen te horen. Vanmiddag was onze Jos hier met Marloes zijn vrouw. Je weet wel die vorig jaar 2 herseninfarcten heeft gehad. Hij loopt als een kievit en kan gelukkig ook weer zelf eten. Wel moet hij zich dan heel goed concentreren op het slikken, anders verslikt hij zich. Praten gaat nog helemaal niet maar hij heeft nu een apparaat waarop hij, wat hij wil zeggen, kan typen en zo kun je dan een gesprek met hem hebben. Hij heeft wel vaak gehuild. Elke keer als hij de foto van opa aan de muur zag hangen begon hij te huilen. Maar het was toch heel fijn dat hij op bezoek kwam. Gisteren nog naar Born geweest naar de verjaardag van Riny. Zij werd 70. Het was heel gezellig, ook om iedereen weer eens te zien.
Ik zal voor je duimen dat je mee mag doen met de wintershow. Je slaagt vast wel voor die auditie. Ik ben wel al met de sinterklaas surprise begonnen. Jammer genoeg kan ik niet zeggen wie ik geloot heb want dan weten de Oostrummertjes het ook.
Nou Anne, heel veel groetjes ook voor je "familie" leden, en een heel dikke knuffel speciaal voor jou.

Oma OliieXXX

opa en oma

Hoi lieve Anne,
Omdat de toetsen toch echt te klein zijn voor de vingers van opa, schrijf ik maar namens ons tweetjes.
Fijn te horen dat je weer beter bent en je weer je gangetje kunt gaan.
We hebben ons geweldig geamuseerd met je verhaal over het weer in Texas. We zagen de mensen lopen met een dikke jas, sjaal en handschoenen en hoe! Wat zullen ze jou bewonderd hebben! Je zien je vast als een heldin.
Het lijkt ons ook erg leuk om Kerst mee te maken inAmerika en zijn benieuwd naar je verhalen.
Wij zijn nu eerst ff bezig met de voorbereidingen van surprises. Gelukkig is het nog wel tijd genoeg. Leuk om zo voor elkaar bezig te zijn. Het volgend jaar zul jij er weer bij zijn.
Verder is er van hier weinig spectaculairs te berichten. Elke dag zo z'n doetje en datje. Zondag gaan we naar Paleis het Loo, het verjaardagscadeautje van Thea verzilveren. Het zal een leuke dag worden.
Voor jou nog veel mooie dagen in Texas. Genieten maar want de ervaringen zijn einmalig.
Heel veel lieve groetjes met een superknuffel.
Opa en Oma

Ben en Mia

Hoi Anne,
Vervelend voor je dat griepje, we zijn blij dat je al weer een beetje bent opgeknapt en weer je gangetje kunt gaan.
Leuk het verhaal over het weer. Kunnen zich natuurlijk moeilijk voorstellen dat wij zo'n druilerig weer wel een beetje gewend zijn in Nederland.
En wat een klus, om voor 250 man ontbijt te maken, niet niks zeg, veel succes en laat het jullie smaken.
Wat heb je trouwens lekker veel ondernomen, gezien en gedaan. Sjiek sjiek sjiek. Maar ook wel fijn om te horen dat het zo goed gaat.
Het lijkt ons trouwens erg leuk om Kerst in Amerika mee te maken. Super gezellig, feestelijk en jammie lekker kalkoen en ..... eten !!
Ga nu ophouden, want pluis (de poes) is de boel aan het afbreken en als een gek door de kamer aan 't rennen (ziet buiten vogeltjes).
Geniet jij er nog maar eventjes lekker van de komende tijd, héél héél veel plezier en natuurlijk ook groetjes aan je gastgezin.
Voor jouw van ons groetjes, een dikke knuffel en een "kopje" van onze snoesel poes
Ben en Mia

tante Annemarie

Hoi liefste nichtje,

Wat goed om te horen dat ik niet de enige ben met allemaal kerstliedjes in haar hoofd. Met de Andrew Sisters (we heten nu inmiddels The VocalsS) zijn we Christmas Carols aan het instuderen. We hebben er 40! Van Ere Zij Goed tot Do They Know It's Christmas.. Erg leuk allemaal om daar mee bezig te zijn. Liefst als de jongens slapen wat overdag zingen we natuurlijk Sinterklaasliedjes.

Geniet maar lekker van The Most Wonderful Time. Dikke kusssssssss.

Karla

Fijn dat je weer opgeknapt bent! Hier in huis nog geen virussen ontmoet! Mogen wat mij betreft ook buiten blijven. ;) Net inkopen gedaan voor Sinterklaas? Mees z'n zak is al gevuld!! Nu nog voor mijn surprise... Moet nog beginnen, maar ik vind het erg moeilijk dit jaar! Hopelijk komt HET licht snel. Ik vind het telkens weer leuk om te lezen wat je weer allemaal beleefd hebt! Je haalt nu de "schade" dubbel en dik in, super hoor. De laatste weken zullen met al die feestdagen wel omvliegen! Veel foto's en filmpjes maken voor als je weer thuis bent! Vanavond en morgen avondmuziek maken met de joekskapel voor de carnavals zitting! Twee lange zittingen letterlijk van 19.00- 01.00uur zitten! Pfff! Maar meestal ook lachen, gieren en brullen! Maar wel twee dagen achter elkaar het zelfde. Tja wat doe je eraan. En zoals mama al schreef zondag de goed heilig man van de trein naar de Oesterham begeleiden en dan mag ik ook nog met het leerlingenorkest in de zaal spelen. Daar geniet ik van al die spannende kinder snoetjes. Ook is (kleine) Anne jarig. ze wordt 4jaar en tevens ook de verjaardag van haar broer Gijs, hij wordt 7 jaar! Veel te beleven ook hier in Oostrum! Gniffel gniffel!
Ook al pepernoten gebakken met de jeugd die op donderdag komen en as maandag probeer ik ook met de hele kleintjes nootjes te gaan bakken! Ik zal je het resultaat laten zien! Zo, nu moet ik toch echt gaan stofzuigen (bleeeeh!) ! Fijn weekend tot schrijfs liefs Huub en Karla

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active