Vertrek en New York orientatie

Lieve allemaal,

Wat gaat de tijd snel. 5 dagen geleden sliep ik nog in Nederland en vandaag ben ik alweer twee dagen bij mijn gastgezin. Mijn vertrek op Schiphol ging allemaal goed. Het afscheid vond ik best moeilijk maar gelukkig weet ik dat jullie mij allemaal steunen wat het een stuk makkelijker maakt(te). Eenmaal in het vliegtuig begon ik vol vertrouwen en enthousiasme aan mijn grote avontuur. De vlucht was erg wild. We hadden veel turbulentie, waardoor zelfs het eten en drinken niet kon worden uitgedeeld op sommige momenten. Toen we aankwamen in New York ging alles vrij soepel. De douanen deden niet moeilijk en de bagage werd maar bij twee mensen gecontroleerd. Helaas was onze vlucht bijna 2 uur te vroeg waardoor we twee uur op de bus moesten wacht. Toen de bus eindelijk kwam reden we naar het hotel. De kamer was erg mooi! Ik deelde een kamer met Zarà, Tara en Salomé. Zarà en Tara (ik weet het grappige namen, en wees niet bang ik heb ze dat ook verteld) waren ook van de Nederlandse organisatie, Salomé was Frans en sprak niet zo goed Engels helaas. In het hotel hebben we nog even gezwommen en gegeten en we zijn daarna snel naar bed gegaan.

Dag 1 van de New York oriëntatie.

Donderdag ochtend ging de wekker om 7:00 AM local time. Voor ons gevoel waren we pas net gaan slapen maar de bus stond te wachten dus we moesten eruit, maar voor dat we de bus in konden eerst ontbijt. Mijn eerste ervaring met Amerikaans ontbijt was niet zo goed. Ze hadden Fruit loops, die heel erg naar fabriek smaakte met melk… Gelukkig hadden ze ook fruit dus ik heb maar een appel en een banaan gegeten. Na het ontbijt vertrokken we naar New York. In de bus was het erg gezellig. Iedereen was aan het zingen (zie video’s voor een compilatie). Na een bus rit van ongeveer een uur werden we eruit gezet bij Central Park aan de Upper West Side. Onze tourguide was erg grappig en vertelde ons erg leuke dingen. We liepen door Central Park van de Upper West Side naar de Upper East Side. We kwamen langs een aantal leuke plekken uit films en series. Zo zagen we de brug uit Glee en het bookhuis uit 27 Dresses. Op het plein midden in het park was veel te zien. Er waren veel muzikanten maar ook bellenblazers. Ook kwamen we langs een speciaal ontworpen stambeeld van Alice in Wonderland. Dit standbeeld was zo ontworpen dat kinderen (en eventueel volwassenen) er makkelijk op konden klimmen. Hier maakte we een groepsfoto met iedereen. (Dus ook de Duitse en Franse studenten).

Na Central park was het tijd voor wat vrije tijd. We werden gedropt op 5th Avenue, waar ik samen met een klein groepje winkels heb bezocht. We bezochten de oudste snoep/speelgoedwinkel van Amerika.Toen we uit de winkel kwamen zagen we tot onze grote verbazing Najib Amhali op een bankje zitten. Natuurlijk waren we te verlegen om te vragen of we op de foto mochten, maar hé we hebben hem wel mooi gezien. Na het shoppen was het tijd voor lunch waarvoor we naar Macy’s gingen. We kregen een 10 dollar tegoedbon om lunch mee te kopen. Er waren verschillende kraampjes waar je iets kon krijgen. Ik koos voor de Italiaanse kraam en kocht pennen met pesto. Het smaakte erg Amerikaans helaas. Na de lunch kregen we weer wat vrije tijd en samen met Tara ging ik naar Sephora en Hollister. Helaas duurde de shoptijd maar kort en moesten we door. Met de bus reden we naar de rand van Manhattan en daar gingen we wandelend over The Brooklyn Bridge. (Voor de mensen uit mijn Cambridge klas, ja dat is de brug waar we die documentaire over gezien hebben). De Brooklyn Bridge komt uit in Brooklyn (wat een verassing), daar kregen we weer wat vrije tijd rond de pier. Ik kocht een ijsje en we maakte een groepsfoto met deze keer alleen de Nederlandse studenten. Na de vrije tijd was het alweer tijd voor avondeten. We gingen naar The Hard Rock café. Het was een erg mooi restaurant met erg aardig personeel. Dat is me sowieso opgevallen. Iedereen is hier zo aardig, ze zijn allemaal vriendelijk en maken graag een praatje, daar kunnen wij nog wat van leren. Ik at een hamburger met friet (die zijn hier trouwens echt heel goor). Na het avondeten was het donker en gingen we naar Time Square, en het is precies zoals je altijd op tv ziet. Het was donker maar door alle lichten leek het net alsof het gewoon overdag was. Dag 1 was erg vermoeiend maar ook erg leuk. Om 22:00 waren we terug in het hotel en gingen we meteen slapen.

Dag 2 van de New York oriëntatie

Gelukkig konden we iets later opstaan Vrijdag, de wekker ging om 7:45. Het ontbijt was nu iets lekkerder, ik had een Bagel (wat eruitziet als een donut maar smaakt als een broodje) met jam. Na het ontbijt gingen we meteen de bus in, op naar The 9/11 Memorial. De gedenkplaats was erg indrukwekkend. De tourguide vertelde ons dat veel mensen niet weten dat niet alleen de twee torens vernietigd zijn maar dat, omdat de toren instorten, het complete World Trade Center vernietigd is. Ze zijn nu bezig om het opnieuw op te bouwen en ze zijn al best ver, maar ze moeten nog beginnen aan de laatste toren. Ze verwachten dat het gehele WTC weer volledig opgebouwd zal zijn in 2025. Na de memorial was het tijd voor wat ontspanning. We namen de boot naar Ellis Island om te gaan kijken naar The Statue of Liberty. Dat ding is groot, echt veel groter dan je zou denken. Vanaf de zee konden we ook heel mooi de skyline van New York zien. Er werden veel foto’s gemaakt. Na Ellis Island kregen we lunch to go. We namen de subway naar Coney Island. Coney Island is een eiland dat omgetoverd is tot attractiepark. De entree is gratis maar als je in een attractie wilt moet je betalen. Ook hebben ze een strand aangelegd. Helaas was het weer niet warm genoeg om te zwemmen, maar wel warm genoeg om op het strand te zitten. Samen met wat meiden hebben we daar gezellig zitten kletsen. Om 17:00 moesten we bij de bus zijn. Een aantal mensen zat vast in een attractie waardoor we uiteindelijk pas om 18:00 konden vertrekken. Gelukkig vond niemand het erg, er werd weer volop mee gezongen met de radio. Met de bus reden we naar een lokale pizzaboer waar we twee verschillende soorten pizza’s kregen. We kregen de Italiaanse pizza en de Amerikaanse pizza. De Italiaanse pizza was erg lekker maar de Amerikaanse pizza was niet te vreten. Gelukkig was er ook nog salade. Na het diner gingen we terug naar Manhattan, waar we naar The top of the rock gingen. (Dit is een uitzicht plateau boven op Rockerfellercenter). Het was al donker maar het uitzicht was niet minder mooi, want we waren gelukkig in The city that never sleeps. We maakten weer een groepsfoto met alleen de Nederlanders en iedereen wilde op de foto met Lana (onze begeleider). Na The top of the rock gingen we terug naar het hotel en zat de New York oriëntatie er al weer op. In het hotel gingen we nog even met de Nederlanders samen zitten op een kamer het was erg gezellig. Aan het eind van de avond namen we afscheid van elkaar. Het is echt geweldig om te zien dat je in twee dagen als zo’n goede vrienden kunt maken.

New York was echt een geweldige ervaring, ik heb er ontzettend van genoten. Als je er nog nooit bent geweest moet je dat zeker doen want het is het dubbel en dwars waard!

Reacties

Reacties

oma lotje

Wat een ervaring Anne! En heel mooi en duidelijk geschreven. Ik zag alles voor me. De foto's helpen natuurlijk ook. Wel een druk programma in 2 dagen. Moet je maandag al naar school? Hier is alles oke. Alleen veel te koud met buien en veel wind. Hou je taai! Hoe is het hondje en hoe hert hij/zij? dikke kus, oma

Huub en Karla

Ha Anneke, wat een belevenissen allemaal! Huub moest erg lachen om het feit dat alles zo lekker vindt!???? wij zijn nog niet in N Y geweest! Wie weet komt het er nog van!
We zijn benieuwd naar het vervolg van je avonturen!
Met mees is alles goed. Hij groeit prima! Laura en Tim komen wel slaap tekort... Maar ja dat hoort erbij. Huub en ik zijn deze week weer begonnen met werken, na een paar uurtjes arbeid is de vakntie al helemaal naar de achter grond verdwenen! Morgen(vrijdag) ga ik wandelen met de kids in de Geisterse bossen.tenminste als het niet gaat plensen!!! Ach we zijn niet van suiker????. Heel veel groetjes dikke knuf en tot schrijfs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active