Thanksgiving!

Lieve allemaal,

afgelopen week was het Thanksgiving! Mijn eerste thanksgiving ooit.

20 Nov:

Vandaag weer naar school gegaan. In het begin had ik nog best last van hoofdpijn maar in de loop van de dag trok het langzaam weg. Tijdens Algebra kwam er een nieuw meisje in de klas en het bleek dat zij ook een exchange student is! Ze is uit Zuid-Korea. Ik heb me voorgesteld en de school een beetje laten zien. Ook hebben we samen lunch gegeten. Ze is heel erg aardig, maar kan helaas niet zo goed engels waardoor ik haar de halve tijd niet versta. Verder kreeg ik tijdens dansen super goed nieuws: Ik ben door en mag mee doen aan de winter show!! Super blij natuurlijk. We zijn super hard aan het oefenen want we moeten flink wat dansjes leren. Ik heb ontzettend veel blauweplekken overal maar dat maakt me niks uit!

21 Nov:

Op school was het vrij saai. Tijdens Culinary gingen twee jongens vechten en moest de politie erbij gehaald worden. Het was niet zo ernstig, vooral grappig en de hele klas lag dubbel. Na school ben ik met mijn gastvader en Drew naar Mockingjay part 1 geweest! Het was een echte amerikaanse bioscoop waar je avondeten kon eten onder de film. Ik vond dat erg raar en heb alleenmaar popcorn gegeten. De film was natuurlijk super leuk en ik kan niet wachten tot het volgende deel!

23 Nov:

Vakantie, hoera! Mijn eerste vakantie sinds ik hier ben. Best wel gek maar heel erg fijn. We hebben lekker rustig aan gedaan. Na de kerk zijn Drew, Lily en ik naar het park gefietst en hebben daar in de speeltuin gespeeld. Na het avondeten hebben we de eerste kerstfilm van dit jaar gekeken en ik heb al helemaal de kerstkriebels! We gaan volgende week al de kerstboom opzetten!

24 Nov:

Lekker uitgeslapen vandaag, rustig ontbeten en alles lekker op ons gemak. Vlak voor de lunch gingen we met z'n alle naar de Airforce base waar Emma en Drew inentingen kregen. Ook hebben we daar gelunched. Toen we aan het wachten waren kwam ik mijn oude US History leraar tegen van Southwest. Ik heb sinds ik van hostfamily ben veranderd niemand meer gezien van Southwest dus het was erg leuk om even met hem te praten. Na dit alles ben ik met Scott en Drew naar La Cantera gegaan om te shoppen. Ik heb een broek en een vest gekocht en ik ben er super blij mee.

25 Nov:

Interessante dag was het vandaag. 's ochtends was erg leuk, want ik kon even met Nina skypen! Erg leuk om even te kletsen. Na het skypen kwamen Nate en Sabrina van het vliegvled. Nate is de oudste zoon en studeert in Kansas, Sabrina is zijn vriendin. Ze kwamen voor Thanksgiving en we hebben kennisgemaakt. We zijn naar Bandera gereden, waar Scott en Jean een stuk land hebben gekocht, om het Nate en Sabrina te laten zien. Het was een super mooie dag en we hebben herten, kalkoenen en een vos gezien! Toen we thuis waren heb ik met Emma en Lily gespeeld en daarna zijn we gaan uiteten.

26 Nov:

Heerlijk uitgeslapen tot 10 uur vandaag! Na het ontbijt zijn Lily en ik aan de slag gegaan om Lekker nederlandse appeltaart te bakken. Het was nog een heel gedoe want we hadden niet alle hulpmiddelen in huis maar we hebben het toch geprobeerd. Ook moesten we het recept omrekenen naar cups en tablespoons, wat nog een heel gedoe was. De appeltaart is goed gelukt en hij was erg lekker! Na het bakken hebben Lily, Emma en ik spelletjes middag gedaan. We hebben gehockeyd, gefrisbeed, met klei gespeeld, levensweg gedaan, gewii-ed en loom armbandjes gemaakt. Als avondeten hadden we Chinees en hoewel het erg anders was van Nederlandse chinees was het erg lekker.

27 Nov:

Happy Thanksgiving! Mijn eerste thanksgiving ooit. De dag begon met Orangerolls als ontbijt. Na het ontbijt gingen we met z'n alle (Scott, Jean, Drew, Lily, Emma en ik) vrijwilligerswerk doen, waarbij we eten naar mensen gingen brengen die het zwaar hebben, dus ziek zijn of weinig geld hebben. We hebben in totaal 5 gezinnen een maaltijd gebracht en ze waren allemaal heel erg blij ermee. Na de Meals-on-Weels gingen we naar huis en hebben we de Macy's thansgiving parade op tv gekeken. De parade was in New York en werd live uitgezonden. Het was een optocht met enorme helium ballonnnen in de vorm van bekende cartoon figuren. Ook liepen er beroemdheden mee en school bands. De hele optocht duurde drie uur en was super leuk om te zien. Toen de optocht voorbij was hebben we een kerstfilm gekeken, Elf. Hij was erg grappig. Na de film was het tijd voor het grote diner! We hadden lunch overgeslagen, dus iedereen had super veel honger. We hadden ontzettend veel leker eten: Kalkoen (natuurlijk), boontjes met kaas, aardappelpuree, zoete aardappel met marshmallows, pumpkin pie, pumpkin rolls, appeltaart, broodjes en kinder champagne. We hebben bijna drie uur zitten eten. Na het eten hebben we spelletjes gedaan. Het was een ontzettend leuke thanksgiving!

28 Nov:

's Ochtends met Lily film gekeken en op de wii gespeeld. Als lunch hadden we leftovers van gisteren en ze waren heel erg lekker. Na de lunch heb ik lekker uitgerust op mijn kamer want ik was erg moe. Rond het avondeten ging ik met Drew, Nate en Sabrina naar een Italiaans restaurant en de film. Nate en Sabrina haddden een date en Drew en ik moesten opletten dat ze niks inappropriates deden. De film was erg grappig, dus dat maakte een stuk goed, haha.

29 Nov:

Vanochtend zijn we naar de bieb gegaan en naar Hobby Lobby om kerstdecoratie te halen. Het was een winkel die ik nog nooit gezien had, zo groot en overal waar je keek kerstspullen! Ik heb zo veel zin in kerst! Als lunch hadden we weer leftovers, die vandaag nog lekkerder waren dan de dagen ervoor. Na de lunch met papa en mama geskyped, wat zoals altijd weer super leuk, gezellig en fijn was.

Volgende week moet ik weer naar school, maar voor maar drie weken en dan is het alweer vakantie. De tijd gaat nu echt niet normaal snel voorbij, nog maar 7 weken zijn er over. Maar ja, time flies when you're having fun, zeggen ze ;)

xoxo Anne

Reacties

Reacties

Henderijn

Wat heerlijk geskypt, die Emma is zo cute!
Liefs, mana

Karla

Ha Anne

Wat een gezellige verhalen! 7weken nog in the States! Ik snap dat je dat te snel vindt gaan! Geniet maar met volle teugen! Jij zit al bijna in de hogere Kerst sferen! Zo'n knusse tijd! Ben eens benieuwd naar hun kerstboom! En versieren ze ook hun huis aan de buiten kant? Zoals je zo vaak op de T.V ziet? Wij zijn nu nog blij met de heilige man met zijn witte baard. ;) ! ik kan je helaas niet vertellen wie welk lootje ik getrokken heb... Huub leest altijd wat ik geschreven heb! (Ha ha) Ik heb vandaag bedacht welke surprise ik ga maken! Yes yes want dat was dit jaar voor mij het moeilijkste! Ik heb nog n tot 12 dec. de tijd want vieren wij het. Misschien wel onder de kerstboom! Moet kunnen! Zo en dan morgen HET concours. Jou mama speelt een prachtige picolo solo! Daar geniet ik telkens weer van.
Ik ga er voor en probeer van de mooie muziek die wij toch maken te genieten! En als je er aan denkt, mag je duimen dat we goed voor de dag komen! Je hoort vast wat de uitslag is geworden. Geniet de komende zondag en tot schrijfs.
Een dikke knuffel van ons

oma ollie

Lieve anne,
Wat heb je weer veel meegemaakt. En ook nog van die speciale dingen zoals thanksgiving. Ik ben benieuwd hoe je kerst ervaart. Wij moeten eerst nog sinterklaas krijgen en daar ben ik druk mee bezig. Ik kan natuurlijk niet schrijven wie ik heb want dan weet de hele oostrum familie het ook. Alles is ingepakt en nu nog gedichtjes maken. Komende zondag vieren we het. Heb je trouwens het sint pakje van mij al gekregen? Zal wel niet want ik heb er nog niets over gehoord.
Goed van je dat je dat meisje uit korea hebt opgevangen. Maar ja, jijweet uit ervaring hoe fijn dat is als zich iemand om je bekommert als je ergens voor de eerste keer bent. Ik ga komende dinsdag een vlucht boeken naar australie. Mijn zus riet gaat mee. We gaan 4 weken en vertrekken rond 20 februari, dus jouw verjaardag kan ik nog meevieren. Gisterenavond met anke en pete geskyed. Ze vonden het heel fijn dat we kwamen en het is daar dan lekker warm. Dat kun je van hier niet zeggen want het is best wel koud. Gisteren op het voetbalveld had jouw papa het heel koud en je mama had koude voeten net als ik. Natuurlijk hebben de 2 vrouwen geprobeerd jouw papa te warmen!!! Verder gaat alles zo zijn gangetje. Geniet de laatste weken zoveel je kunt want alles gaat zo snel voorbij. Heeeeeel veeeeeel liefs en een dikke knuffel. Oma

Ben en Mia

Hoi Anne,
Meid, wat heb je veel en leuke dingen ondernomen. Sjiek zeg. Kunnen ons voorstellen dat je moe bent en af en toe moet bijtanken.
En dan Thanksgiving, wauw, meer zo'n eetdag. Maar wel jammie.
Trouwens geweldig dat je mee kunt doen aan de wintershow.
Wij zitten nu nog een weekje in Sinterklaas sfeer maar daarna kunnen we ook aan de Kerst beginnen.
Hebben er zin in. Zijn wel erg benieuwd hoe het dit jaar gaat met pluis en onze kerstboom, of ie blijft staan !Afwachten maar. Mijn zus komt met de kerst een paar dagen logeren, kunnen we die lekker verwennen.
En jij geniet ook maar lekker van de komende gezellige (kerst) tijd. Horen nog wel hoe het verder met de wintershow gaat.
Groetjes en dikke knuffel van ons.

Riet

Hoi Anne,
Wat een nieuws heb je allemaal voor ons, je maakt echt veel mee, goede en niet zo'n leuke dingen, maar gelukkig de meeste fijne, goed om dat allemaal te lezen . Hier in Maasbree gaat alles goed. Van Oma Ollie heb je al gelezen dat ik mee ga naar Australie, ik kijk er ook erg naar uit om te zien hoe het er uit ziet , want je hoort zo veel dat ik het ook wel eens mee wil maken. Anne geniet nog lekker van die paar weken dat je nog daar bent.

Groetjes en een dikke knuf van Riet en Loek.

opa en oma

Hoi lieve Anne,
Voordat we gisteravond naar bed gingen, het was bijna 12 uur, zagen we jouw nieuw verhaal. Natuurlijk hebben we het slapen gaan effe uitgesteld om het verhaal te lezen. Reageren doen we maar een dagje later, nu dus.
Heerlijk dat je zo genieten kunt van elke dag. Gelukkig maar want de tijd gaat al vlot zat. Je hebt gelijk met "time flies you're having fun". Dat geldt ook voor ons want...we kijken al stilletjes naar je uit.
Fijn dat je mee mag doen aan de wintershow. Er worden vast foto's gemaakt, misschien ook een film. We zijn benieuwd. Leuk om mee te genieten.
Wat de blauwe plekken betreft, die gaan wel weer over. Mijn opa zei altijd: mensen die nooit vuile handen hebben of nooit blauwe plekken die leven niet echt. Dat vind ik een super wijze uitspraak.
Ook Kerst zal een bijzondere ervaring worden. Staat de godsdienst meer centraal of het feest, het samen zijn, net als bij ons?
Thanks giving. Wat een fantastisch idee om te denken aan minder bedeelden. Dat moet iedereen een goed gevoel hebben gegeven. Wat je schrijft over het dinee, aardappelen met march mallows, wat een combinatie zeg. Als het lekker was, is het wel een ideetje om uit te proberen.
Onze blik is gericht op de goed heilig man. Ik heb een super lastig lootje getrokken. Dat betekent dat er een aanslag gedaan wordt op mijn creativiteit. Het kost bloed zweet, geen tranen. Ik sloof me graag uit voor een super super lieve persoon. Duim je voor me dat het gaat lukken?

Veel lieve groetjes met 2 mega knuffels. Tot het volgende berichtje.

Opa en Oma

tante Annemarie

Ha Anne,

Super dat je mee mag doen aan de wintershow. Dat is bijzonder boffen. Lekker meedoen op het podium, net als mama (maar dan zonder fluit natuurlijk). De tijd vliegt enorm en dus zit er maar een ding op: GENIETEN tot achter je oren.

Wij genieten volop van de Sint en al zijn pieterbazen. Je neefjes zijn al bijna niet meer te houden! Geniet maar lekker van alle kerstsferen. Dikke kus van ons allemaal.

Karla

He Anne
En hoe was je wintershow? Lekker gedanst?
Hier is alles ok, nu is de Sint echt naar Spanje! Wij hadden de surprise afgelopen zaterdag. Leuke gedichten en surprises! Ook Mees kreeg enkele leuke cadeautjes!
En onze kunstboom staat nu weer te glimmen in de woonkamer! Gezellig met grote letters!
Nog 6 werkdagen en dan vakantie! De eerste kerstdag krijgen wij bezoek vam mijn ouders Laura en haar gezin en Rik en Dorien! En de wat we de rest van de vrije dagen gaan doen ? Die komen vanzelf vol! Of anders lekkers nikse is ook wel eens zalig! Zo en nu snel naar bed! Doei doei groetjes Huub en Karla

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active