Drew's verjaardag + Halloween

Lieve allemaal,

Het is twee weken geleden sinds mijn laatste blogpost. Ik heb het hier ontzettend leuk en druk waardoor ik geen tijd had om te schrijven. Daarom nu een extra lange blogpost van alles wat ik me nog kan herrinneren van de afgelopen twee weken.

20-24 Okt:

Ik ben deze hele week niet naar school gegaan omdat er iets mis was met de administratie waardoor we mij niet konden inschrijven, maar ook was de stroom voor bijna twee dagen uit wat ook niet echt mee hielp. Gelukkig zijn Drew en Lily homeschooled waardoor ik niet alleen was. We hebben de hele week leuke dingen gedaan en ik heb ze nederlandse pannenkoeken gemaakt. Ze vonden het allemaal heel erg lekker! Ook hebben ze mij verschillende amerikaanse dingen laten proeven entot nu toe vind ik alles nog lekker.

25 Okt:

Vandaag zijn we naar een Corn Maze gegaan. Het was erg leuk voor Lily en Emma. We deden de doolhof als eerste en het was echt ontzettend leuk, maar warm (35 graden). Verder waren en nog wat leuke kleine attrackties. Zo gingen we op een huifkar naar een pompoenveld waar je je pompoen voor Halloween kon kopen. Ook was er een hele hoge glijbaan en wat springkussens. De twee meiden hebben zich lekker kunnne vermaken en ik heb me ook niet verveeld. Na de Corn Maze zijn we naar een echt Texaans bar-b-q restaurand gegaan en het was echt heel erg lekker!! (zie foto's)

26 Okt:

Drew's verjaardag! En wel zijn 16de. Het was een erg leuke dag. We gingen naar een Italiaans restaurant voor lunch! Het was erg lekker. Na de lunch gingen we naar de mall om Drew's cadeautje te kopen, het was een verassing voor hem. We liepen de hele mall door tot we eindelijk bij een winkel waren. Het was een winkel waar ze pakken verkochten. Drew mocht een pak uitzoeken en het wordt op dit moment voor hem op maat gemaakt en volgende week afgeleverd. Het was echt ontzettend leuk om te zien, want Drew was ontzettend verast maar heel erg blij met zijn pak! Na het shoppen zijn we terug naar huis gegaan en hebben we popcorn gegeten als avondeten en natuurlijk taart! Het was Icecream-sandwich-cake en het was echt niet normaal lekker. Het was echt een gezellige dag! (zie foto's)

28 Okt:

Eerste schooldag op William J. Brennan High School, en het ging zoals elke eerste schooldag gaat. Gelukkig zijn de mensen op deze school een stuk opener en vriendelijker. Er waren meteen mensen die naar me toe kwamen om te vragen of ik bij ze wilde zitten met lunch! Na school ben ik met Drew naar Youth Group gegaan, waar Rose en Sherry ook waren. Het was erg leuk en gezellig.

29-30 Okt:

De rest van de week ben ik gewoon naar school gegaan en heb ik elke dag met iemand anders gezeten met lunch. Op woensdag heb ik gelunched met het hele koor, ze waren echt ontzettend aardig en het was heel erg gezellig. Op donderdag heb ik gelunched met het meisjessoftbal team, wat ook weer heel gezellig was en gisteren heb ik met random mensen gezeten van wie ik de naam niet weten. Ook was erg op donderdag een leuke verassing toen ik thuis kwam, een pakketje van opa en oma met pepernoten en andere lekkere dingen. Super leuk natuurlijk en de hele familie is er blij mee! Langzaam maar zeker leer ik weer mensen kennen. Ik weet nu dat het gewoon tijd kost, dus ik laat met er niet door op mijn kop zitten. Het scheelt gelukkig een hele hoop dat ik na school echt thuis kom, waar mensen zijn die blij zijn dat ik weer terug ben. Ik heb het erg leuk met Drew, Lilyen Emma. We zijn in twee weken echt al hele goede vrienden geworden en ik beschouw ze nu al als mijn broer en zussen.Donderdag avond heb ik heel lang met Drew zitten kletsen (tot 1 uur 's nachts) en dat was echt heel erg leuk en fijn.

31 Okt:

Halloween! Ik moest gewoon naar school vandaag, maar na school was het Halloween tijd. We hadden als avondeten groenen Macron and cheese en mummie hotdogs. Het was echt heel lekker! Als toetje hadden we groenen pudding met Oreo's on top. Na het avondeten trok iedereen zijn costuum aan en was het tijd voor Trick or Treat. Drew zou hier blijven om de kinderen die aan de deur kwamen snoep te geven en de rest ging langs de huizen snoep verzamelen. Het was voor Emma haar eerste halloween en voor mij natuurlijk ook. We hebben de hele buurt gehad en we hebben een goede buit binnen gehaald. Het was erg leuk om te doen, en dat had ik niet verwacht. Na het trick or treaten hebben we Emma en Lily naar bed gebracht en hebben we Harry Potter gekeken. Het was echt een leuke dag. (zie foto's)

1 Nov:

Vandaag begon de dag met spelen met de barbies en spelletjes. Met z'n vieren (Drew, Lily, Emma en ik) hebben we elk spelletje gespeeld dat maar mogelijk was met Emma. (Het is zo ontzettend knap wat ze allemaal kan en het is echt een hele openbaaring voor mij om te zien hoe hier iedereen ermee omgaat. Ik vergeet het ook steeds, dat als ze iets zegt dat ik knik maar dat kan ze natuurlijk niet zien, dus dan moet ik 'ja' zeggen. Met Halloween washet erg leuk, want het was donker en de pompoenen waren licht dus die kon ze zien!) De rest van de dag gaan we gewoon lekker relaxen en poetsen, opruimen, enz. De drie badkamers zijn al gedaan en bijna het hele huis is gestofzogen. Drew is nu het gras aan het maaien in de bloed hete zon. (Zij vinden dat het al af begint te koelen, maar ik voel er niks van. Het is hier nog elke dag boven de 25 graden.)

Ik heb het echt zo ontzettend leuk nu. Dit is hoe een exchange hoort te zijn en ik geniet met volle teugen. Ik wil hier zeker nog niet weg, en dat is maar goed ook want morgen (zondag) zit ik precies op de helft! Ik heb nog een heleboel leuke dagen voor de boeg (Thanksgiving, kerst, New years eve) en ik kijk er heel erg naar uit! Hopelijk gaat het met jullie ook allemaal goed. Ik lees natuurlijk altijd jullie comments, want die zijn ontzettend lief en leuk. Zo voelt het toch alsof ik nog een beetje in Nederland ben.

Tot de volgende keer

xxx Anne

Reacties

Reacties

Henderijn

Lieve Anne,
Klinkt als een leuke Halloween! Hier hebben we er ook een beetje van mee gekregen. Een groepje kinderen belde aan. Ik gaf Tijs de grote snoeppot en zei dat hij de kinderen maar flink moest laten graaien. Ze vonden het geweldig, ieder een hand vol! Een kwartier later ging de bel weer. Dit keer stond er een hele meute voor de deur...news travels fast.....die enorme snoeppot is nu dus leeg. Hahaha!!
Morgen lekker skypen. Poets ze nog! Groetjes, mama xxx

Joost

hoi lieve Anne,

Hier ook flink wat Halloween. Ben net terug van een Halloween-party van mijn eigen klas. Het was erg gezellig. 28 kids met flink veel limonade, chips en snacks. Gooi er nog wa muziek overheen en Dansen op de Wii, en de pret kan beginnen. Gelukkig nu alles klaar. Mama ligt al lekker te slapen, en dat ga ik nu ook doen.
Fijn te lezen dat het allemaal erg leuk is. Morgen ga ik eens rustig alle foto's bekijken.
Liefs, papa ????????????????????

Joost

Oeps, die ????????????? Waren een pompoen, spook en zoenen.

Xxx, papa

Marlou en Gonard

Hallo Anne,
Idd " long time " niks gehoord.
Maar daar ben je weer en hoe, een en al gezelligheid. In dit verhaal hoor ik vooral veel plezier en mooie ervaringen met het nieuwe gezin en dat is dan echt een beetje thuis komen hé.
En Drew is hij erg LEUK haha. Lieve Anne geniet ontdek en have fun.
Go fore it girl, greats from Goon and Lou Xxxx

oma ollie

Lieve,lieve Anne,
Wat fijn om zo'n leuk verhaal te lezen en vooral omdat je het nu heel fijn hebt. Zo hoort het ook te zijn. Je mag ons best eens missen, wij missen je ook maar we weten ook dat je weer terugkomt en dat is een hele troost. Ik heb niets gemerkt van haloween alhoewel het in nederland ook aan het opkomen is. Is deze school ook een beetje moeilijker en welke vakken heb je gekozen? Nou blind zijn lijkt me verschrikkelijk. Wat is die Emma toch een geweldig kind. Met mij gaat het ff iets minder. Ikben gisteren namelijk door mijn rug gegaannen heb dus flink pijn als ik me beweeg. Vanmorgen er 1 uur over gedaan om me te wassen en aan te kleden. Flink insmeren, onder de rode lamp en paracetamols. En dan maar hopen dat het snel overgaat. Ollie zit llekker te praten in zijn kooi en er is leuke muziek op de radio. Vanmiddag ga ik naar de verjaardag van Hay van El. Jouw mama en papa gaan ook dus dan zie ik weer iedereen. Als ik tenminste in de auto kan komen, maar ja dan maar wat pijn. Nou dat is het voor deze keer. Geniet van alles en keep in touch. Liefs en dikke knuffel. Oma XXXXXX

opa en oma

Hoi Anne,
Ook wij vinden het leuk om te horen dat je het zo fijn hebt, elke dag genieten wat wil je nog meer.
Je op school ook lekker voelen vraagt effe meer tijd. Dat is ook logisch. Je zegt dat de sfeer meer open is dan op de andere school dus het gaat zeker lukken om weer snel vrienden te maken.
Welke vakken heb je gekozen? Welke uitdagingen bieden ze voor je? We zijn benieuwd naar je verhaalin het volgende blog.
Hier is het al enkele dagen prachtig herfstweer. Afgelopen dinsdag zijn we met 5 "meisjes" van de fotoles, naar Maastricht geweest. We hebben een route gevolgd over de Pietersberg van 10 km. De uitzichten en de lichtinval waren super. We hebben genoten, ook van een heerlijke lunch en lekker kletsen met elkaar.
Gisteravond was er een jubileumconcert van de harmonie. Niet meer normaal zo prachtig. Obbicht een piep dorpje met muzikanten van wereldniveau. Een stuk was the Lord of the Rings. Een zandtekenaar ondersteunde de muziek, te zien op een groot videoscherm.
Nu gaan we ons voorbereiden op woensdag, welke vla, taart, hapjes enz.
Voor jou weer een dikke knuffel en groetjes aan je huisgenoten.
Tot weer horens xx opa en oma

Ben en Mia

Hoi Anne,
Goed om te horen (en te zien) dat je het zo naar je zin hebt en nu bij zo'n kei leuk gezin terecht gekomen bent.
En wat een leuke dingen die jullie allemaal samen ondernemen, sjiek zeg.
Halloween, wauw wat een prachtige foto's en het lijkt ons inderdaad erg leuk om mee te maken.
Hier merk je er niet zo veel van.
Wij zijn benieuwd naar hoe het je dadelijk verder op school vergaat.
Van Ben en mij een dikke knuffel en groetjes (ook voor je huisgenoten).

Ben en Mia

Oeps ... vergeten ... voor Drew, van harte proficiat natuurlijk.

tante Annemarie

Hoi Anne, het plezier spat er van af! Super leuk dat het zo goed gaat, en dat je eindelijk the real exchange experience hebt. Wij hebben met Halloween lekker genutseld. Gerben, Casper en Lucas hadden met Eefje spookjes uitgeprikt en er een waxinelichtje achter gezet. En Gerben had er zelfs met zwart papier een heel spookhuis omheen geprikt. Dat vond hij wel veel werk, maar het resultaat was heel SPOOKY.
Vrijdagavond hebben we ook bezoek gehad van heksen. Dit was reuze leuk. Natuurlijk mochten ze in onze snoeppot graaien.
Vandaag zijn de timmermannen druk bezig met het vervangen van ons keukenraam. De hersfstwind komt zo lekker binnen. Gelukkig is het nog prachtig herfstweer. Lieve Anne, we genieten van je prachtige verhalen. En verheugen ons weer op je volgende avontuur. XXX

En gefeliciteerd met Drew natuurlijk....;o)

Karla

Ha die Anne

Ik had al eerder je gezellig verslag gelezen. Nu klim ik in de pen (ehu toetsenbord ;) ! ) om je terug te schrijven! Gisteren avond op de repetitie ja heus op zaterdag avond vertelde mama dat je het goed naar je zin hebt! En geskypt met je Nederlandse vriendinnen! Gezellig, hoor!
Wij hebben geregeld extra repetities want ons concours nadert snel! Ik vind de muziek al aardig tot goed klinken. Onze zangkunsten gaan ook nog steeds voor uit! Heel appart om ook een stuk te mogen zingen. Jammer dat je niet kunt komen luisteren. Maar er zal vast iemand een opname maken! Luister je het gewoon als je weer thuis bent. Het is vandaag zondag 16-11 een druilige dag! Op de I-Pad zie je ons kikkerlandje bijna helemaal bedekt onder een deken van regen! Tja Herfst! Dan krijg je zo iets.....
Ik heb toch maar mijn wandeleschoenen aan betrokken en ben 40min. gaan stappen. Vanavond gaan we met mijn familie (Valckx, dus) lekker uiteten oppe Ruiver! (Reuver) daar hebbben ze van de statie een restaurant gemaakt, ben eens benieuwd! Ik heb er wel zin in.
Onze kleinzoon Mees groeit goed! Hij is nu wat verkouden, maar ja dat krijg met dit weer! Ik zal je een foto appen, tenminste hoop dat je die dan ook ontvangt. Gosteravond hebben wij tweetjes ook naar the Hungergames gekeken op T.V. Deel 1! Pracht van een film! En nu wachten tot we tijd hebben om naar het eerste deel van boek 3 te gaan! Op 18/11 draaien ze in Venray alle drie de delen achter elkaar. Deel drie, Mockingjay, om 00.01 :( de premiere. Tja en dat zo maar midden in de week! Jammer niet dus! Komt vast een andere dag!
Zo Anne ik laat het hier bij en ga lekker lezen. heerlijk!
Doe je familie in the States de groetjes van je "oude" oppas. Een dikke knuffel en tot schrijfs.
Liefs Huub en Karla

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active