Eerste week in gastgezin

Lieve allemaal,

Inmiddels ben ik alweer ongeveer een week bij mijn gastgezin en ik zal eerlijk zijn het was geen leuke of makkelijke week. Heimwee, wennen, alles is anders en nieuw.

Mijn aankomst op het vliegveld in San Antonio ging helemaal goed. De vlucht was optijd en samen met Tara ging ik naar de aankomst hal. Daar zagen we meteen twee families met borden. Op een groot roze bord stond: 'Welcome to Texas Anne'. Daar moest ik dus zijn. Ik maakte kennis met mn gastgezin. Ze waren meteen heel aardig tegen me. Helaas moest ik ook meteen afscheid nemen van Tara, een meisje waar ik in korte tijd toch erg leuk contact mee had. Dit was niet zo makkelijk, maar we moesten de bagage ophalen. Toen we alles hadden gingen we de auto in naar hun huis. Ik kwam voor het eerst buiten en wat was/is het hier warm! 41 graden is geen abnormale temperatuur. De rit in de auto naar het huis was erg moeilijk. Realisatie van wat ik aan het doen was kwam eindelijk binnen en ik moest een paar keer flink slikken. Eenmaal in het huis kreeg ik mijn kamer te zien. Ik heb een niet super grote kamer maar groot genoeg, met een twee persoons bed en precies genoeg opbergruimte voor mijn kleding. Ik moest even huilen tijdens het uitpakken van mijn koffer omdat ik alle lieve cadeautjes en berichtjes zag. Het werd me allemaal even te veel. Nadat ik mijn koffer had uitgepakt gingen we naar het centrum van San Antonio. Ik was ontzettend moe en kan me dus niet zo veel meer herinneren behalve dathet een super mooi centrum is. Er loopt een rivier dwars door het centrum en er staan allemaal palmbomen en restaurantjes omheen, alsof je in een oerwoud bent.

De volgende dag ging al wel iets beter we deden niet heel veel, ik sliep uit en verder ging ik met Cynthia naar de bibliotheek. Ik haalde flink wat boeken zodat ik wat te doen had. Maandag en dinsdag waren beide ongeveer hetzelfde, ik zat alleen beneden, want Erik was werken en Cynthia was boven aan het studeren. Ik keek tv en las in mijn boeken. De heimwee was nog steeds aanwezig en sloeg op sommige momenten toe.

Woensdag was de ergste dag. Het was oma's verjaardag en ik miste iedereen echt heel erg. Ik at die dag bijna niks, een appel voor ontbijt en een boterham als avondeten, lunch sloeg ik over. Ik moest erg hard huilen en kon mezelf maar moeilijk kalmeren. Ik had een lang whatsapp gesprek met mn moeder en kreeg ook een erg fijne mail die me weer wat moed gaf. De dag erna (donderdag) had ik afgesproken om te skypen. Het was een lang gesprek, waarin in vaak moest huilen maar het beurde me wel enorm op. Ik kreeg een aantal heel erg goede tips die ik nu allemaal aan het doen ben om het zo leuk mogelijk te maken. Ik maak elke dag een lijstje met leuke dingen die ik die dag ga doen.

Vandaag ging ik samen met Cynthia naar mijn High School. Ik heb me ingeschreven en mijn vakken uitgekozen. Ik gazes vakken volgen: English AP, Phisics, US History, Algebra 2, Dance en Culinary arts. Omdat Culinary arts twee uur is heb ik maar zes vakken en de rest bijna allemaal zeven. Mijn eerste schooldag is dinsdag. Ik kijk er erg naar uit omdat ik dan iets te doen zal hebben en ook wat meer contact krijg met mensen.

Op dit moment heb ik nog erg veel heimwee en vind ik het nog erg moeilijk om te wennen maar het gaat al beter. Het gaat nog beter worden en ik ga ervan genieten.

Reacties

Reacties

Henderijn

He superkanjer, ik weet zeker dat iedereen je leuke berichtjes gaat sturen. Daar krijg je het dan zo druk mee de komende dagen dat je geen tijd meer hebt om ons te missen. Dinsdag naar school, superleuk. Kookles!!! Daar gaan we straks allemaal van profiteren, ik verheug me nu al op je eerste dineertje!
Liefs, mama

Papa

Hoi Anne, wat weer een mooi stukje tekst. En super open. Heimwee is zeker niet leuk, maar ik weet dat de mooie momenten zeker nog gaan komen. Morgen begint het al (Tijs is helemaal jaloers), maak maar mooie foto's van jezelf op de jet-ski. Alvast veel succes, volgende week op school en ze spereken elkaar weer snel via Skype. Dit keer zal ik ook wat langer erbij blijven. XXX papa

opa en oma

Hoi Anne,
Wat ben je realistisch, dapper maar vooral optimistisch!
De situatie is zo anders dan thuis dat is wennen maar dat wist je ook wel. Geweldig dat je de leuke dingen opzoekt. Zo moet dat ook als je je rot voelt.
Het helpt echt. Fijn dat je gauw naar school kunt, vrienden maken. Zo ga je snel inburgeren.
Opa heeft de kelder opgeruimd. Hij heeft 4 karren rotzooi naar de stort gebracht. Ook de aanrecht is
afgebroken. Het ziet eruit als een balzaal. Als cadeautje heb ik vandaag frietjes voor hem
gebakken.
We kijken uit naar je volgende verhaal.
Toi,toi en een dikke knuffel van ons beiden.

Ben en Mia

Hoi Anne,
Ben en ik vinden het leuk om met je mee te reizen. Wat een belevenissen allemaal. Heimwee is niet leuk, maar je zal zeker heel gauw ook gaan genieten van de mooie momenten die nog gaan komen. Veel succes volgende week op school.
Heel veel lieve groetjes van Ben, mij en "pluis".

opa en oma

Hoi mup,

Wat een mooie blog, houden zo. Wij gaan door met opruimen. Wellicht staat er morgen weer een verrassing te wachten. Dus zoek de leuke dingen en de dagen vliegen om.
Dus pes wir ens get is.
En...... een heeele dikke knuffel.

Je kleine broertje

Hoi zus
Ik vind het super stoer dat je de eerste week alweer overleeft hebt.
Hopelijk is de school leuk en krijg je aardige leraren.
Zet vooral door, want achteraf is het altijd alleen maar leuk dat je het gedaan hebt.
Groetjes je rare onlogische bro

oma Lotje

Live Anne, wat kun jij mooi schrijven. Misschien moet je schrijfster worden. En ......ik vind je heel dapper. Het zal best moeilijk zijn in je uppie zo ver weg. Gelukkig ga je niet bij de pakken neerzitten en probeer je er iets aan te doen. Heb ik de afgelopen jaren ook moeten doen dusn ik weet dat het niet makkelijk is. Ook weet ikzeker dat het je gaat lukken. Leuke vakken heb je uitgezocht. Mijn verjaardag was heel gezellig, van smorgens half 10 tot snachts 1 uur heb ikbezoek gehad. Dus ik was hardstikke moe. Nog bedankt voor je felicitatie. Volgend jaar ben je er weer gewoon bij.
Heel, heel , dikke knuffel (voel je hem) van mij. En van Ollie een kusje! Liefs, oma

Huub en Karla

Ha Anneke
Wat een prachtig bericht heb je geschreven! Heel begrijpelijk dat je heimwee hebt! Het is ook niet niks, maar je al veel goede tips gekregen die helpen! Zeker weten.
Zoals ik gisteren al vertelde/ schreef ben ik vandaag met 4 kindjes (Gijs, Koen,Anne en Ties) naar het bos gewwest, maar bij het voetbalveld! Hier ligt een grote zandbak ehu kleine zandberg! De weergoden waren ons goed gezind. De kinderen hebben zich geweldig vermaakt! We hebbben een hut gemaakt n soort tippi van boomstammetjes. En lekker rollebolle in het zand. Een picknick hoort er natuurlijk ook bij en een korte wandeling. Voordat ik er erg in had waren er 2uren voorbij! En raad eens na de lunch begon het te regenen. ?? En vanavond hebben we voor de eerste keer een uurtje op Mees gepast! Laura en Tim gaan in het voorjaar TROUWEN... Ja leuk he, maar de verlovings ring paste niet die Tim uitgezocht had. Dus gingen zij op pad om deze om te ruilen voor de juiste maat. Mees heeft bijna de hele tijd geslapen beneden in de box dat wel! En wij maar hopen dat hij wakker zou worden????! Voor hij het flesje kreeg mochten we hem toch nog even knuffelen! Zo lief! Nu hangen we lui op de bank en schrijf je dit berichtje.
Ik hoop dat je een leuk weekend krijgt. Mooi weer! Dat zal het wel zijn????! Geniet er van! We zijn zeer benieuwd hoe het op school zal zijn! Vast leuk, spannend, ook eng, maar zo als ik je ken, sla je je er door heen! Succes. Liefs Huub en Karla

Loreen Siebers

Super knap van je meid!
Je red het wel (:

Tante Annemarie

Aller aller allerliefste nichtje,
Wat zijn we in Son toch trots op jou. De eerste week is gewoon moeilijk en rot. En wat doe jij? Je er gewoon doorheen huilen en lekker skypen met pap en mam. De beste hulplijn die er maar te vinden is. Goed van je! Lieve schat, volgende week word een super actieve week waarin je heel veel nieuwe mensen leert kennen, dat zal fantastisch zijn. Wij zijn benieuwd naar je volgende avontuur. Heel veel liefs en een dikke knuffel.

Marlou en Gonard

Hey Anne,
Wat kan jij inderdaad mooi schrijven. Als ik het goed heb zit jij nu op school en ik lui op de bank. Wel even een momentje en tijd voor jouw.
Ik heb alle vertrouwen erin dat jij daar in de USA een super tijd gaat krijgen. Anne heimwee is een gevoel, maar de USA is je doel. Je ziel wordt gevormd door nieuwe ervaringen en daar ben jij nu hard voor aan het werken. Toppie meid!! Ik blijf je volgen en verheug mij nu al op een verhaal eerste dag school.
Lieve groetjes van Gonard en Marlou

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active