Eerste schooldag

Lieve allemaal,

Ik ben net 20 minuten thuis van mijn eerste schooldag, en wat kan ik zeggen... Het kon erger laat ik het zo zeggen

Vanochtend om 6:45 ging de wekker. Ik kleedde me aan, deed mijn make-up en ging naar beneden om te ontbijten. Na ontbeten te hebben en alles bij elkaar geraapt te hebben ging ik naar buiten wachten op de bus. De bus kwam 15 minuten te laat, maar ik was nog optijd op school gelukkig.

Op school moest ik eerst mijn rooster ophalen. Er waren nog een aantal andere nieuwe leerlingen en samen met hen moest ik in een lokaal wachten op mijn rooster. Het duurde allemaal erg lang en de eerste bel was al gegaan voor ik mijn rooster had. Gelukkig kon ik het eerste lokaal snel vinden. Mijn eerste les was English AP en het was geen leuke les. We begonnen met een toets over een boek dat iedereen in de vakantie gelezen zou moeten hebben, maar dat had ik dus niet. Ik heb alle antwoorden gegokt. Ook moesten we een verslag inleveren van het boek maar dat had ik dus niet. Na de les ben ik maar even gaan zeggen dat ik een foreign exchange student ben. Gelukkig begreep de leraar het. Ik heb nu tot over twee weken maandag de tijd om het boekverslag te maken. Mijn toets wordt niet meegenomen in mijn uiteindelijke punt.

Na mijn eerste moeizame les engels had ik Algebra. Dit lokaal kon ik helaas niet vinden en ik moest een Senior om hulp vragen. Gelukkig was het meisje erg aardig en ze liep met me mee naar het lokaal. Ik was te laat maar toen ik zei dat ik nieuw was, was me alles vergeven. De lerares stelde zichzelf voor en deelde Reese's uit. Voor de mensen die niet weten wat dat zijn, het is chocolade met pindakaas en het is echt niet normaal lekker. Verder moesten we een brief schrijven waarin we een aantal vragen beantwoorden. Ik heb zo goed mogelijk proberen te antwoorden maar de helft van de vragen kon ik niet beantwoorden om dat het in Nederland heel anders gaat.

Mijn volgende les was US History. We deden niks als kletsen dus ik heb geen idee of ik dit een leuke les ga vinden.

Als laatste voor de lunch had ik Dance. Ik denk dat dit mijn favoriete vak was van vandaag. Hier maakte ik voor het eerste contact met andere leerlingen. Ik deel een speciaal dans kluisje met Becca. Op een of andere manier ben ik in een Advanced Dance Class terecht gekomen. Niet dat ik dat erg vind, maar nu moet ik dus wel allemaal kleren kopen die verplicht zijn. Ook moet ik bepaalde shows dansen! Super leuk dus. De meiden van mijn groep zijn allemaal heel erg aardig. De lerares is ook erg aardig. Ik vind het echt leuk dat ik dit vak twee uur per dag heb, elke dag van de week.

Toen was het tijd voor lunch... Ik was mijn geld vergeten dus helaas geen lunch voor mij. Gelukkig had ik wel een appel meegenomen en een flesje water, dus dat heb ik, alleen op een bankje zittend, opgegeten. De rest van het uur heb ik gelezen. Ik zat helaas alleen omdat ik niemand kende waarmee ik pauze had. Hopelijk veranderd dat nog...

Na de lunch had ik Physics, wat erg makkelijk was, want alles wat we gaan behandelen heb ik al gehad :)! Hier was ook een erg aardig meisje, Savanna. Ze vroeg een heleboel over Nederland en ik heb zoveel als ik wist verteld haha. Mijn laatste les was Culinary arts. We moesten in een groep van drie of vier een restaurant ontwerpen en ook een menukaart samenstellen. Ik zat in een groep met twee meisjes, Desiree en die andere weet ik niet meer. Ze konden niet met de computer omgaan helaas en waren niet al te slim. Ik heb maar niks gezegd. We hebben het gelukkig wel optijd afgekregen, want we krijgen er een punt voor.

Toen was de dag voorbij en kon ik de bus weer in. Hopelijk maak ik vrienden en wordt de lunch iets leuker. Morgen ga ik mijn geld niet meer vergeten!

Liefs Anne

Reacties

Reacties

Papa

Hoi Anne,

Tja zo'n eerste dag is natuurlijk niet niks, maar nou vraag ik je: geld vergeten! Ontzettende druif.
Gelukkig had je net nog een Reese gehad tijdens Algebra, logische manier om mee te beginnen in een algebra-les!?
Daarnaast, ook voor de andere leerlingen en ook leerkrachten ishet de eerste dag na de vakantie. Iedereen moet er dan gewoon nog even inkomen.
Succes morgen en geniet van je lunch.
Ik heb net het ontbijt op en ga zo meteen op weg voor mijn eerste werkdag na de vakantie: spannend.

Liefs papa ;)

oma lotje

Lieve Anne,
Wat weer een leuk en goed gescherven verhaal. Ik weet zeker dat je vriendinnen gaat maken want jij staat er helemaal voor open. Goed dat je dansen hebt gekozen daar kon je altijd al van genieten en misschien zitten daar wel wat vriendinnen tussen.
In Paningen is alles rustig. Gisteren de hele dag regen. Gelukkig schijnt vandaag de zon weer. Vanmorgen(woensdag) nog alleen maar gedoucht en ontbeten. Wel al 2 mensen op de koffie gehad. Tante El en iemand van het bestuur van de KBO.
verder heb ik vandag geen plannen. Misschien vanmiddag even naar de markt, dat ligt aan het weer.
En...vergeet vandaag je geld niet voor de lunch, anders wordt je veel te mager. Heel veel leis en een heeeeeeel dikke kus van mj en Ollie.

Marlou en Gonard

Hallootjes,
Nou de kop is ervan af. Het stukje over de lunch vond ik wel zielig maar aan de andere kant waarschijnlijk zal jij de centjes niet meer zo snel vergeten haha.
Hopelijk nu snel wat vrienden maken zodat je ook wat te chille hebt.
Goed bezig Anne.
Tot snel grt, Goon en Lou.

opa en oma

Hoi Anne,
Wel een volle eerste dag zeg. Weet je wat ik dacht toen je schreef dat je de portemonnee vergeten was? " Tijs zal begripvol met je meeleven ".
Leuk dat de danslessen zo goed bevallen. Vooral leuk dat het een leuke groep lijkt. Er zal vast een vriendin voor je tussen zitten.
Nu op naar de tweede dag vol verrassingen. We zijn benieuwd.
Een dikke Limburgse knuffel en we kijken weer uit naar je volgende verhaal.

Karla

Ha die Anne

Het valt niet mee zo'n eerste schooldag, maar het zal vast snel beter gaan!
En iedereen heeft het al gezegd van je lunchgeld..... Je kon het van je oppasmama hebben, die vergat en ehu vergeet ook vanalles! ????.
Het is nu vrijdagavond en we genieten van ons weekend. Morgen hebben we straatfeest, met een BBQ en een mystery guest!?!? Spannend en ik ben dus zeer benieuwd.
Zondagmiddag komen mijn ouders en dan gaan we samen naar de Kruidenlaan! De overgrootopa en oma gaan Mees knuffelen! En natuurlijk op de foto! Het zijn toch maar vier generaties! Ze en wij ook zijn er erg trots op dat ze dit nog mee mogen maken.
Wij wensen jou een fijn weekend en alvast een goede start vor de maandagmorgen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active