27 Augustus t/m 1 September

27 Aug:

Tweede schooldag. Al een stuk leuker dan de eerste schooldag. Een stuk meer mensen die tegen me praatte. Met de lunch zat ik niet alleen maar met een meisje uit mijn Dance class, Patricia en haar vrienden. Ze waren erg lekker. Ook had ik voor het eerst Amerikaanse schoollunch. Ik had een cheeseburger met friet... Jep ik ga dik worden. Tijdens koken kwam ik erachter dat een van de meisjes waarmee ik een opdracht samen deed (Maria) bij mij in de Neighborhood woont en we met dezelfde schoolbus naar school gaan. Ik was met Maria aan het kletsen en ze is al moeder! Ze is 17 en heeft een zoon van 1,5! Ik was ontzettend verbaasd. Ik heb al veel meiden gezien die zwanger zijn hier, dus ik vroeg aan haar of dat normaal was en ze zei dat het niet raar was... blijkbaar ook anders dan in Nederland, haha. Na school ging ik met Cynthia naar Walmart om wat schoolspullen te kopen. Die avond belde Elizabeth, mijn CR van Ayusa. Ze nodigde me uit om vrijdag koffie te gaan drinken met haar het Heather, ook iemand van Ayusa. Erg leuk, en ik zei natuurlijk Ja!

28 Aug:

Derde schooldag. Meer dingen gingen me opvallen. Veel mensen dragen piercings of hebben tattoos hier. Ook vragen veel meiden of ik een piercing heb en als ik dan nee zeg vragen ze of ik er een wil. Ik weet niet zo goed wat ik moet antwoorden haha. Tijdens Algebra moesten we opeens allemaal opstaan en een eed voor de vlag afleggen. Over de speaker werd de eed voorgelezen en iedereen zei hem mee. Daarna was er 1 minuut stilte. Ik mag hier niet aan meedoen, omdat ik een andere nationaliteit heb. Ik vond het erg bizar en schrok me dood. Ik wist niet wat ergebeurde haha. Ook kreeg ik mijn eerste huiswerk op vandaag. Ik moest voor engels een essay schrijven over een artikel. Gelukkig snapte ik het artikel maar helaas snapte ik niet waar de vragen over gingen. Ik heb maar iets verzonnen, maar volgens mij is het wel ongeveer goed.

29 Aug:

Vrijdag alweer, en het was een drukke dag. Tijdens de eerste periode op school was er een Peprally.Mijn eerste peprally ever. Ik had geen idee wat het inhoud, maar waar het op neer komt is dat alle leerlingen juichen voor het Football team en de cheerleaders. Het football team zou zaterdag een wedstrijd hebben en dus was er een peprally. Het was erg indrukwekkend om te zien. Alle football players kwamen in hun tenu naar school en alle cheerleaders in cheerleader kleren. OOk deden de cheerleaders erg ingewikkelde dingen die je altijd op tv ziet. Veel ervan is tot nu toe waar. Na school ging ik met Elizabeth, Rose, Theresa, Sherry en Janna koffie drinken. (Rose en Theresa zijn twee van de 7 kinderen van Elizabeth en Sherry en Janna zijn de twee exchange students die Elizabeth host.) Heather was er niet, maar dat was helemaal niet erg, want Rose, Theresa, Sherry en Janna zijn van mijn leeftijd. Het was super gezellig, lekker veel gekletst en Sherry nodigde me uit voor haar verjaardagsparty volgende week. Het was haar 18 verjaardag, dus na de koffie gingen we nog even naar haar huis en taart eten. Het was echt een leuke dag.

30 Aug:

Ik had vandaag een orientatie met alle mensen van ayusa die in de buurt van San Antonio geplaatst zijn. Het was erg leuk om nog andere exchange students te ontmoeten. Rose, Theresa, Sherry en Janna waren er ook. Tara, die ik in New York heb leren kennen, was er ook. Het was erg gezellig. Ook werd er een portret van me getekend, al vind ik niet dat hij echt lijjkt. na de orientatie ging ik met Elizabeth mee naar haar huis om daar het weekend te blijven. Eriks moeder had een hartaanval gehad en lag in het ziekenhuis, maar omdat ik niet het land uit kan en zijn moeder in Mexico in het ziekenhuis lag kon ik niet mee. Cynthia en Erik zijn dus naar Mexico gegaan en ik ben in San Antonio gebleven, wat ik helemaal niet erg vond. Eenmaal in het huis van Elizabeth ontmoette ik haar andere kinderen en er was ook nog een ander meisje, Sally, daar. Zij was vorig jaar Elizabeths host-daughter en was nu terug in de Verenigde Staten. Samen met Rose, Mary, Theresa en Sally deelde ik een kamer en het was super gezellig, lekker liggen kletsen.

31 Aug:

Samen met Elizabeth en John (haar man) en alle kinderen (11!) gingen we naar de kerk. Het was een katholieke kerk dus ik voelde me er helemaal thuis... het verschilde niet zo veel van een mis in Nederland en gelukkig had de pastoor humor. Het was nog best een leuke mis om mee te maken. Na de mis gingen we met z'n alle naar een BBQ/poolparty. Het was super warm, wanneer niet hier?, dus de perfecte dag voor een poolparty. Helaas had ik mijn bikini thuis laten liggen en had ik die dus niet bij me, maar ik kon wel met mijn voeten in het water. De bbq was erg lekker. Het was mijn eerste Amerikaanse bbq en het was super leuk. Er was erg veel vlees en weinig groente haha. Het vlees was echt super mals. Er waren erg veel kinderen op de poolparty. Het was erg gezellig. Ook hadden de mensen waar we waren een paard en we moesten die natuurlijk even gaan aaien. Terug van de poolparty keken we met z'n alle The amazing spiderman 2 en aten we super veel popcorn. (Ik ga echt dik worden haha). Na de film in bed nog liggen kletsen en daarna gaan slapen.

1 Sept:

Vannochtend was het ontbijt donuts met eieren, wat nog een best lekkere combinatie was. Na het ontbijt kwamen Tara en haar host-mom, Carol, me ophalen om te gaan shoppen. We gingen naar de grootste mall van San Antonio, Northstar mall. Onderweg haalde we nog even ontbijt (ja ik weet het ik had al ontbeten, maar boeie) en het was erg lekker. Tara en ik hebben super veel winkels bezocht. We begonnen bij een tweedehands winkeltje waar ze super goedkoop tweedehands kleren verkochten. Ik heb een jurkje en een tas gekocht. Daarna gingen we de mall in en bezochten we de volgende winkels: Sephora (2x), Hollister (hier kocht ik leuke sandaaltjes in de uitverkoop), MAC, Apple store, Bath and Bodyworks, Victoria secret (Ja hier heb ik iets gekocht haha, geen ondergoed helaas, was erg duur. Gelukkig hadden ze wel de badspullen in een enorme sale en daar heb ik flink gebruik van gemaakt.), Abercrombie and Fitch (hier kocht ik een sweater en een superleuk spijkerjasje) en Starbucks. Ik heb flink wat geld uitgegeven, maar ik vond dat ik mezelf wel mocht verwennen. Nu ben ik weer thuis en Cynthia en Erik zijn ook weer terug uit Mexico. Het gaat gelukkig beter met de moeder van Erik en ze mag waarschijnlijk morgen naar huis.

Morgen ga ik weer naar school. Hopelijk gaat het met jullie allemaal goed, met mij gaat het namelijk super!

xx Anne

Reacties

Reacties

Henderijn

He Anne, you go girl! Wat een vrolijke berichten. Goed om te horen dat de americanen ook lekkere dingen hebben. Alhoewel....donuts met ei???
Shoppen is altijd goed voor de moraal, leuk om dat met Tara te doen.
Hier is school ook weer begonnen. Vandaag de eerste schooldag voor de nieuwe MLE ers. Het zijn dan wel directeuren, maar ook voor hen is dat spannend.
Verder alles ok hier. Tijs is weer beter, Daan is nu aan het snotteren....ja de herfst is in aantocht!
Dikke kus, mama

Papa

Hoi Anne,
Wat een weekend. Dat je dat allemaal hebt weten te onthouden of houd je stiekem een aantekenboekje bij je?
Goed van jezelf om eens flink wat geld uit te geven, zo kan de economie tenminste weer wat groeien.
Hier alles oké, maar wel nog wat wennen voor sommigen. Ik onder andere: waarschijnlijk ben ik meer een vakantie-mens, dan een werk-mens, hihi.
XXX en hugs, papa

oma lotje

Lieve Anne, wat ben ik blij dat je het leuk gaat vinden. Ook het ontmoeten van leeftijdgenootjes is hardstikke fijn. Ben benieuwd of je met een piercing thuiskomt. Altijd nog beter dan een baby!,, ha,ha,ha. Afgelopen zondag ben ik met daantje en joost (tijs was ziek en henderijn moest werken) naar venlo geweest naar een 50-60 jaren evenement. Het was heel leuk en herkenbaar. Vooral de jurken en de pettycoats (onderrokken met heel veel lagen) waren prachtig. Er liepen zelfs mensen in die kleren rond. Ook kon je je haren laten doen in de jaren 60 stijl. Met krullen en je haren hoog op je kop getoupeerd. Daantje vond het ook leuk. Toen we koffie zaten te drinken, gelukkig binnen, brak er een noodweer los. De regen viel letterlijk met bakken uit de lucht. We zijn in panningen lekker gaan eten. Dus een leuke zondag gehad. Denk je aan je gewicht en ook van je koffer als je weer naar huis komt? Grapje!!!!! Geniet er maar lekker van en groot gelijk, als je iets leuks ziet en het is goedkoop moet je het kopen. Zou ik ook doen. Nu moet ik naar de DB vergadering can de KBO. Heel veel dikke knuffels. Oma:-):-):-)

opa en oma

Wat fijn te horen dat je je als een vis in het water gaat voelen. Dat doet goed.
Vanmorgen was ik weer voor het eerst opfotoles, de eerste van het nieuwe semester. Toevallig zag ik dat je weer een nieuw verhaal geplaatst hebt. Jammer....ik kon het niet gaan lezen, moest wachten tot thuis. Na 3 uur dus pas.
Met ons ook alles oké. Vandaag heerlijk herfstweertje.
Tot de volgende keer maar weer en een dikke knuffel.
Opa en Oma

Tante Annemarie

Heeeey lieve nichtje, heerlijk om je leuke verhalen te lezen over je eerste schooldagen. Wat maak je veel mee zeg. Elizabeth klinkt nu al als een super lief en aardig mens. En je nieuwe vriendinnen ook. Het eten, tja, dat klinkt nog steeds niet helemaal (ei met donut??). Hier is de eerste schoolweek ook achter de rug. Casper en Gerben zijn helemaal blij met hun nieuwe juffrouwen. Casper mocht in de kring meteen over zijn ziekenhuis avontuur vertellen. Ik had een fotoboekje voor hem gemaakt zodat hij het goed kon vertellen. Dit heeft hij aan veel mensen laten zien. Gerben wordt door zijn juffrouw meteen in het groep 3 regime opgevoed. Regels, regels, regels, regels...:o)
Hij heeft meteen al letters geleerd. De M en de R kan hij al schrijven. Eenvoudige dingen lezen kan hij ook al best goed. Dus als je zin hebt om ouderwetse post te versturen, dan ken ik wel iemand die dat leuk vindt om te lezen. Hahaha. Over twee weken start het bevrijdingsfeest in Son. Market Garden is hier geland en daarom is er vanaf Eindhoven tot Arnhem nu al een start met 70 jaar bevrijding. Ik begin de druk van het oefenen een beetje te voelen, wat op zaterdagavond doen we de Thunder Rock Night na een optreden van de harmonie (ik mag de hele avond speaking lady zijn, leuk he!), en op zondag trekt er van Eindhoven tot Nijmegen een colonne legervoertuigen uit WO II. Dan treedt ik samen met Karin en Eva op als Andrew Sisters. Nog veel te oefenen, maar het legeruniform is al binnen (kijk maar even op facebook). Nu nog even zwarte pumps scoren...:0). Lieve Anne, vanaf nu wordt het steeds leuker met al je nieuwe vriendinnen. Heel veel plezier de tweede schoolweek. Wij genieten vandaag van een heerlijk zonnig weer. Dikke kus van ons allemaal (en in het bijzonder van mij natuurlijk) hahaha.

Ben en Mia

Hoi Anne, leuk om je verhalen te lezen en ook goed om te horen dat je het fijn hebt en ook dat je leuke leeftijdsgenootjes hebt ontmoet, waarmee je al van alles en nog wat hebt kunnen ondernemen.
Sjiek, sjiek, sjiek .. genieten maar.
Groetjes van Ben en Mia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active