2 September t/m 8 September

Lieve allemaal,

Alweer een week voorbij. Wat gaat de tijd hier toch snel. Aanstaande woensdag ben ik precies 4 weken weg van alles dat bekend is. Het is echt ongeloofelijk.

2 Sept:

Tweede week van school, en ik was er klaar voor. Deze keer wist ik wat me te wachten stond en ik kende al een aantal mensen. We kregen het essay van engels terug, maar voordat we het terug kregen praatte hij de hele les over hoe slecht het gemaakt was. Ik dacht: 'ik ben een exchange student dus ik heb het vast super slecht gedaan.' Toen we het terug kregen was ik dan ook erg verbaasd om een 80 boven aan het papier te zien staan. Een 80 is niet hetzelfde als een 8,0 helaas. Een 70 is hier een 5,5, dus een 80 is iets meer als een 6. Aangezien het hoogste punt een 85 was, was ik erg tevreden. De rest van de dag ging erg langzaam voorbij, en ik bleef maar denken dat het maandag was.

3 Sept:

Leuke dag vandaag! Tijdens engels vroeg Valeria of ik met haar en wat vriendinnen zaterdag iets willde gaan eten om haar verjaardag te vieren. Super leuk natuurlijk! Helaas had ik al iets gepland voor die dag, dus het ging niet door voor mij. Ze zei dat we het gewoon een andere keer zouden doen en we hebben nummers uitgewisseld. Steeds meer mensen praten tegen me en langzamerhand komt iedereen erachter dat ik een exchange student ben. Zodra ze daar achter komen ben ik opeens heel interessant en hebben ze een heleboel vragen. Aan het einde van de dag hadden we een 'assembly', wat inhoud dat iedereen bij elkaar komt in de Auditorium en daar zijn dan twee bekende personen en die houden een speech zodat je je gemotiveerd gaat voelen om je best te doen op school. Blijkbaar waren er twee bekende football players, ik had er nog nooit van gehoord haha maar de rest van de meiden wilden allemaal een foto en een handtekening.

4 Sept:

Tijdens dansen heb ik aan mijn dans lerares gevraagd of ik misschien bij de cheerleaders mag omdat ik een exchange student ben. Ze reageerde heel positief en ze gaat kijken wat ze voor me kan doen. Omdat ik maar een halfjaar blijf is het iets moeilijker te regelen met kleding, want voordat het allemaal klaar is ga ik al weer bijna weg. Ik hoop echt dat ik erbij mag, want dat zou echt super leuk zijn! School is verder heel erg makkelijk, alles heb ik al gehad. Behalve engels, maar daar zit ik ook in een AP class, dus ja. Ik wordt gewoon super goed in engels haha.

5 Sept:

We hadden brandoefening op school vandaag. Het was niet zo spectaculair, gewoon alle leerlingen en leraren moeten het gebouw uit, dan even twee minuten buiten wachten en dan weer naar binnen. Gelukkig zijn de leerlingen hier hetzelfde als in Nederland. Allemaal liepen ze zo langzaam mogelijk naar buiten, zodat de les korter duurde! Verder kwamen vandaag alle Football spelers in pak naar school, omdat we een wedstrijd hadden die avond. Nou daar was opzich niks mis mee haha, allemaal knappe jongens in pak. De dag ging erg snel vandaag.

6 Sept:

Weekend! Samen met Erik en Cynthia gaan uiteten bij Freddy's (lunch). Ze hadden echt super lekkere hamburgers, en de frietjes waren ook lekker. Ze hebben hier overal in de fastfood restaurants een geweldige drank automaat. Alle verschillende soorten frisdrank die je, je maar kunt bedenken en allemaal gratis refill. Geen wonder dat mensen hier zo dik zijn! 'S avonds had ik party van Sherry. Ze vierde haar verjaardag en het chinese middle moon festival ineen. Ik heb een paar woorden chinees geleerd! Het was super gezellig, er waren nog meer exchange students die ik op de orientatie had ontmoet. Lekker geklets en gegeten. Sherry had al het eten zelf gemaakt en het was echt heerlijk. Ook heb ik mooncake geprobeerd, het was erg apart.

7 Sept:

Vanochten weer lekker geskyped met het thuis front. Het weekelijkse contact bevald me goed, het is echt fijn dat skype bestaat. Na het skypen heb ik filmgekeken. Na de middag ben ik met Erik en Cynthia naar La Cantera mall gegaan. Dit is een outdoor mall en ze vinden het hier allemaal een geweldig concept (in Nederland zijn alle winkelstraten outdoor, maar ja). Er waren alle winkels die je, je als Europeaan maar kunt wensen. Van Hollister tot Victoria secret en van Apple store tot de Cheescake factory. Toen we op de terugweg waren kreeg ik een hartaanval, want ik kon mijn telefoon niet vinden. Ik had hem in één van de winkels laten liggen. Nou dat was paniek in de tent. Wij bellen naar Barnes & Nobles, want daar waren we het laatst, maar nee ze hadden niks gevonden. Wij toch maar terug gereden om te zoeken. Ik meteen de winkel ingerend en daar lag 'ie. Midden in het gangpad op de grond. Nou ik super opgelucht natuurlijk. Stel je voor...

8 Sept:

Eerste maandag dat ik naar school ben gegaan sinds 2 maanden haha. School was vrij normaal. We moesten schoolfoto's maken, en je mocht niet lachen! Verder zijn hier de foto's heel statig, iedereen staat in dezelfde pose en iedereen heeft een saaie blauwe achtergrond. Gelukkig blijf ik maar een halfjaar, want anders was dat mijn student ID foto geworden... Vandaag ook flink wat punten terug gekregen. Het waren allemaal 100! School is hier heel makkelijk, maar dat heb ik volgens mij echt al 10 keer gezegd. Na school weer film gekeken. Niet zo'n spannende dag dus.

Met mij gaat het helemaal goed. Ik heb het hier best wel naar mijn zin, al mis ik jullie wel allemaal. Het is fijn om te merken dat zo veel mensen mijn blog lezen en me steunen. Hopelijk gaat met jullie ook alles goed!

xx Anne

Reacties

Reacties

Henderijn

Hoi lieve schat, wat weer een leuk verhaal. Hoe leuk zou het zijn als je inderdaad bij de cheerleaders mag! We horen het vast. Hier begint het schoolritme er ook goed in te komen. ' s Morgens vroeg op en in de avond muziek en sport. De zon laat zich nog goed zien dus we genieten van het laatste restje zomer. Met Daan gaat het ook prima, gisteren heeft ze weer lekker gevoetbald. Zaterdag waarschijnlijk de eerste wedstrijd....spannend! Dikke kus, xxxxx mama

Joost

Hoi Anne,

Iedereen laat z'n telefoon wel eens slingeren. Dat ligt waarschijnlijk aan de leeftijd. Die van Daantje ligt al 2 dagen bij oma.
Daarbij vond ik zondagavond, op de vensterbank, buiten het sushi-restaurant een portemonnee. Alles zat er nog in. Gelukkig want dan is het gemakkelijker om de eigenaar te achterhalen.
Zeg, als je nou bij de cheerleaders mag, ga je dan ook in je cheerleaderpakje naar school? Elke dag, of alleen met wedstrijden?
Groeten en tot snel wir 's get is,
xxx, papa

Fleur en Nina :)

Heeyy Antje!!
Weer een heel leuk verhaal geschreven!
We zullen voor je du

Fleur en Nina :)

Okee deze stomme nieuwe mobiel van Fleur doet raar.
Maar goed we zullen voor je duimen dat je bij de cheerleaders mag!! :D
Nog super veel plezier komende weken en niet meer je mobiel laten slingeren hè ;)
koop ook even wat kleren voor ons haha
xxxxxxxxx Nina en Fleur ??????

Fleur en Nina :)

Die vraagtekens waren hartjes maar dat doet ie dus niet grrrr :(
haha xxxxxx

oma lotje

Lieve anne, geweldig wat jij allemaal meemaakt. Ik wou dat iknog jong was dan zou ik ook de wereld gaan ontdekken. Gelukkig begin je te wennen en maak je vrienden, wat heel belangrijk is. Ja, danielle had haar telefoon hier laten liggen, maar voordat ze dat wist was ze ook flink in paniek. Toen ik zondagavond thuis kwam heb ik natuurlijk direct gezocht. In de stoelen, in de slaapkamer. En ......hij lag in de badkamer. Vanmorgen heb ik de telefoon aan jouw papa meegegeven want wij zijn samen naar opa's graf geweest omdat opa vandaag 3 jaar dood is. Dus voel ik me ook een beetje verdrietig. Volgens mij ziet hij alles wat jij in Texas meemaakt en helpt hij jou ook een beetje. Dat hoop ik tenminste. Vanavond ben ik in Venray in hotel Asteria voor een workshop over keukentafelgesprekken. Ben benieuwd hoe dat gaat. Zie je maar weer, je bent nooit te oud om te leren.
Ik zal voor je duimen dat je bij de cheerleaders mag.
Heel veel liefs en een dikke knuffel en van Ollie een kusje. Oma

oma

Dit ben ik vergeten. Ik ben ontzettend trots op jou!

Knuffel, oma lotje

Ben en Mia

Hoi Anne,
Leuke verhalen weer, prachtig wat je allemaal meemaakt. Wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt, en zoveel leuke "vrienden" ontmoet.
Duimen voor je dat je bij de cheerleaders mag. Lijkt me inderdaad een belevenis!! Moet je meegemaakt hebben !!
groetjes Ben en Mia

opa en oma

Hallo onze lieve Anne,
Wat heb je weer een mooi verhaal geschreven. We genieten ervan, het blijft super om met je mee te reizen. Dat heeft tot gevolg dat je bijna dagelijks "over de tong"gaat, alleen maar goeds natuurlijk.
Fijn te horen dat school makkelijk voor je is. Dat geeft je de ruimte om veel leuke dingen erbij te doen.
Ook ik duim voor je dat je cheerleader kunt worden. Dat lijkt me echt gaaf.
Een ding wil ik wel effe kwijt. Die voetballers die niet de kans benut hebben om met jou op de foto te gaan. Ze hebben de kans van hun leven laten schieten, ja toch?
Met mij is alles oké. Vanmorgen hebben we een fantastische fotoles gehad. Het ging over structuren fotograferen m.b.v. lampen, kaasdoek en verschillende kleuren papier om het licht te beïnvloeden. Na de pauze is het programma Lightroom geïntroduceerd. Het lijkt op fotoshop maar dan anders. Het is een virtueel programma.
Morgen lekker in Bor naar de markt om roggebrood te kopen In de middag komt Mijn zusje terug uit Italië. We gaan haar in Urmond afhalen. In het weekend gaan we spelen met GCL.

EEn dikke plofkus van mij en tot het volgende nieuws.

Oma

Hallo Möpke,


Wat een belevenissen, kan me voorstellen dat de tijd vliegt. Leuk dat je toch nog altijd een moment vindt om met het thuisfront te contacten. Dank je wel. We zijn steeds weer opnieuw nieuwsgierig naar wat jij nu weer hebt beleefd.
Hoe staat het trouwens met de bruiningssessies? Kun je al zien dat de zon haar werk doet? Ik hoop dat je voorzichtig bent, want verbranden is niet zo' n pretje.
Mijn grootste hobby is nu 372 glasnegatieffoto's van tekst voorzien zo van... wie is dat, met heeft die samengewoond, wat was zijn beroep, enz.
Veel werk maar... dan höb se ouch get.
Ik hoef het niet direct voor een bepaalde datum in te leveren, maar dat proefwerkgevoel, is toch wel eens aanwezig.
Geniet van de mogelijkheden om je heen, dan genieten wij mee.
Veel liefs en een vetcoole knuffel,

Opa

Karla

Ha Anne
Mooi te lezen dat het bij nu steeds meer op rolletjes loopt!
Hier gaat ook alles prima! Ik ben herstellende van een flinke buikgriep.....de ergste buikpijn is verdwenen en heb nog alleen wat verhoging! Heb uiteraard gewoon op de kindjes gepast! Meijs en Roos waren ook ziek en lagen lekker op de bank met een deken! Meijs mocht de "ziekenbeker" Herinner je die nog! Je wordt er bijna opslag beter door!haha! Ik vertelde (kleine) Giel 2,5 jaar dat Roos hoofdpijn had! Denkt hij ff na en vraagt dan aan mij :"o, is ze gevallen, dan?" ????
We hebben vandaag cupcakes gebakken en versierd met fondant! Iedereen wil heeeeel graag de gardes van de mixer aflikken! Wordt wel lastig met 5 kindjes, maar ze hebben elk hun deel gehad! Ze namen de cakejes allemaal mee naar huis, als toetje voor na het eten! Dapper! ????want wachten met het opeten van zoiets heerlijks valt niet altijd mee ha ha!
Voor Huub en mij waren nog 2 onversierde cakejes over. Lekker voorbij de koffie!
Anne nog een gezellige week! Een dikke knuf en tot schrijfs
Liefs Karla

Marlou en Gonard

Hoi Anne,
Het is toch wel raar dat jij daar zo ver weg van alles mee maakt en dat wij daar ook een beetje onderdeel van zijn haha. Telkens als er een verhaal komt ben ik meteen nieuwschierig wat je ons te vertellen hebt. Meestal heb ik vroege dienst als ik zie dat jij een verhaal hebt geplaatst en dan lukt het mij niet ( tijd gebrek ) om dan je verhaal te lezen, dan hoop ik dat het snel half vier is ( klaar met het werk ) en dan snel lezen wat jij hebt meegemaakt haha. Net als een goed boek.
En weet wat zo leuk is het verhaal is zo enthousiast dus daar wordt jezelf ook weer vrolijk van. En persoonlijk heb ik veel fantasie en ik zie je dan ook al voor mij in z'n mooi pakje " give me a....." haha. En dan dat gezicht van jouw als je er achter komt dat die telefoon weg is aaahhhh ja ik kreeg dan ook een hartverzakking haha. Nou Anne de tijd gaat idd snel maar gelukkig heb je nog een tijdje te gaan,zo hoef ik voorlopig geen nieuw boek te kopen, en verheug ik mij op nieuwe verhalen van jouw. Lieve Anne ga zo door OMG wat zullen mam en pap trots op jouw zijn. En geniet van deze kans haal eruit wat erin zit.
Tot snel groetjes uit het kleine Obbicht.

Riet en Loek

Hallo Anne.

Wat een verhalen allemaal, niet te geloven dat je zo veel mee maakt en dat je dat allemaal kunt onthouden.
Gelukkig hebt je het nu goed naar je zin, want in het begin heb je het moeilijk gehad, dat weet ik van Oma uit Panningen Oma Lotje hahahaha. Hier bij ons gaat het ook prima, het zonnetje schijnt maar bij jou is het volgens mij snikheet, daar moet je ook van houden. Nou Anne wij wensen jou het aller beste en tot de volgende mail. Heel veel lieve groetjes en kus van Riet en Loek. Heel veel succes verder en laat je niet kisten xxxxxx

Karla

Ha Anne
Alweer een week voorbij! Time flies!
En al nieuws over de yellende meiden groep?
Moet je dan auditie doen? Of ben ik te voorbarig?
Vrijdag kwam Laura met Mees naar opa en oma. Ze kwamen met de fiets! Mees mocht voor de eerste x in de nieuwe fietskar! MamaLaura vond dat best spennend, Mees niet hoor, nee hij sliep de hele tijd le kker door!
Op de terug tocht mocht papa Tim op de trappers staan en wederom sliep Mees tot ze thuiskwamen. :)
Opa en oma hebben een 2de handse kinderwagen gekocht.(nee,die had ik nog niet. ;) ) kunnen we op 6 okt. Als Mees hier voor de eerste x komt "spelen" ook n rondje wandelen!
Zondag is het Kermis in Oostrum! Zal ik een wijnbal voor je bewaren? Want de kermisvlaai zal tegen de tijd als je weer in oostrum bent.......toch echt op zijn!
Wij wensen je een mooie zondag en een fijne schoolweek!
Liefs Huub en Karla

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active