18 September t/m 23 September

Lieve allemaal,

Alweer een week voorbij. De dagen gaan hier zo snel, maar dat is natuurlijk altijd achteraf haha.

18 Sept:

Erg veel positieve en bemoedigende reacties gehad op mijn blogpost van vorige week. Het is super fijn om alle lieve reacties te lezen, het is echt fijn om te weten dat zo veel mensen met je mee leven en je steunen. Vandaag op school was leuk. Tijdens Culinary Arts hebben we voor het eerst gekookt/gebakken, want we maakten namelijk Chocolate Chip Cookies! Ze waren erg goed gelukt en ook erg lekker haha. Mijn kookgroepje is super gezellig en we hebben enorm veel lol! Verder had ik vandaag na school voor de eerste keer huiswerk op, en wel een essay voor English AP, wat ontzettend moeilijk was. Ik heb er bijna 3 uur aan gewerkt maar was erg tevreden met het resultaat. Meneer Van Elswijkzou trots op me zijn haha!

19 Sept:

Leuke dag op school vandaag! Weer een peprally vandaag, waarbij de spiritweek van volgende week werd aangekondigd. Het is een week tegen pesten met elke dag een ander thema! Tijdens dansen heb ik een nieuwe vriendin gemaakt: Becca, ze is super aardig en we hebben lekker zitten kletsen. Na school werd ik opgehaald door Judy om met haar twee host-sisters het weekend door te bregen. Haar moeder heeft twee exchange students, Aamina uit Pakistan en Ilayda uit Turkije. Ze zijn allebei ontzettend aardig en we hebben lekker gekletst.

20 Sept:

Vandaag ben ik de hele dag bij Judy's moeder gebleven en heb samen met haar en Ilayda een Jean tas gemaakt. Het was echt ontzettend leuk om te doen. Helaas wel mezelf flink gesneden, maar er is gelukkig niks op de tas gevlekt ofzo. Het was nog best moeilijk om een tas te maken, maar het was wel erg gezellig. Na de lunch gingen we naar South Park mall, en daar hebben we vooral rond gekeken. Ze hadden erg leuke kleren, maar ik heb niks gekocht. Rond 6 uur kwamen Erik en Cynthia me weer ophalen. Erik ging naar een football game dus hadden Cynthia en ik het rijk alleen. Met z'n tweeen hebben we Frozen gekeken en ik heb natuurlijk uit volleborst mee gezongen!

21 Sept:

De dag begon met de weekelijkse skypesessie met het thuisfront. Altijd erg leuk om ze weer even te zien en te spreken. Het maakt het ook wel moeilijk, want ik moet elke keer weer opnieuw afscheid nemen. Heb ook erg leuk met Danielle gepraat en hoe ze het vind in Nederland en of ze al een beetje vriendinnen heeft gemaakt. Het gaat zo te horen goed met haar! Na het skypen ben ik naar de kerk gegaan, waar ze Youth group hadden. Het was erg gezellig, samen met nog 12 andere jongeren hebben we over de bijbel gepraat en verder gewoon gekletst en donut gegeten. Het was echt heel leuk, ookal ben ik niet echt gelovig. 's Middags ben ik met Cynthia naar La Canterra gegaan om te kijken voor de Iphone 6! Helaas waren ze uitverkocht en kon ik er ook geen bestellen. Nu moet ik nog twee wekenwachten, want komend weekend hebben we helaas geen tijd om te gaan. 's Avonds hebben we Rio 2 gekekem, wat een erg leuke film was.

22 Sept:

Vandaag was weer een iets mindere dag. Op school was het oke. Tijdens Culinary Arts hebben we Potatoe and Egg Taco's gemaakt, die eten ze hier als ontbijt. Het was wederom heel erg gezellig met mijn kookgroepje. Na school heb ik lange tijd met Tara geappt, wat erg fijn was om te doen. Omdat ze ook een exchange student is berijpen we denk ik toch beter wat we precies voelen en waar we mee zitten. 's Avonds heb ik getekend en muziek geluisterd.

23 Sept:

Vandaag was een leuke dag. Tijdens Dance weer erg leuk met Becca gepraat en we hebben nummers uitgewisseld. Helaas had dat niet echt veel zin, want mijn telefoon is vandaag kapot gegaan. Het toetsenbord doet het niet meer en de bovenste helft van het scherm is uitgevallen. Het wordt dus echt hoog tijd voor een nieuwe.. Helaas moet ik nog twee weken wachten!! Geen idee hoe ik dat ga volhouden met een kapotte telefoon haha maar het komt goed. Verder was vandaag de tweede dag van de Spiritweek en kwam iedereen vandaag verkleed als zijn favo superhero. Mijn engels leraar had zelfs een heel Batman masker op haha! Het is zo leuk dat iedereen hier ook meedoet aan zo'n dingen. In Nederland zou echt niemand dat doen. Superman heb ik het vaakst gezien vandaag, op de voet gevolgd door Batman. Het was een erg grappig gezicht dat iedereen er zo bij liep en het is moeilijk om serieus te blijven in de lessen. Maar ach, ik ben hier niet om super goede punten te halen haha!

Met mij gaat het ondanks alles goed. Ik probeer zo goed mogelijk positief te blijven hoe moeilijk het af en toe ook is. Volgend weekend ga ik naar het strand met Aamina, Ilayda en nog twee exchange students! Ik heb er ontzettend veel zin in. Tot die tijd probeer ik van alle kleine dingen te genieten en het zo leuk mogelijk te maken. Amerika is echt een super leuk land, hoe gek ook af en toen!

Knuffels en kusjes, Anne

Reacties

Reacties

Tara

Anneee!
Leuk verhaal heb je geschreven!
Wat cool dat je koekjes bakt op school!
Het leven van een Exchange student is soms lastig, maar het komt allemaal goed!
Xx

Joost

Hoi lieve Anne,

Alweer zo'n mooi verhaal. Ben op sommige dingen wel jaloers: golf van Mexico, zeg, wauw! Geniet er maar van, ook van de voorpret.
Het lijkt erop dat ik dus de enige ben met een fatsoenlijk werkende telefoon. Die van mama heeft toetsenbord kuren, Tijs heeft sinds gisteren een spinnenweb over zijn scherm lopen, en de jouwe is half uitgevallen. Ik vraag me af dat komt door of vanwege het iPhone verhaal. Ik zou als oude, trouwe telefoon ook de geest geven alsik werd gedumpt voor zo'n nieuw fancy apparaat. Pure frustratie voor zo'n telefoon. Maar goed, snel maar een nieuwe aanschaffen, nu is het ook ECHT nodig.
Hou je haaks, geniet, vooral van die kleine dingetjes,

Xxx, papa

Joost

Ps. Sorry Lou, weer niet als eerste, maar ik ook niet! Balen!????

Henderijn

Lieve Anne, wat een heerlijk vooruitzicht. Een lang weekend aan de Golf van Mexico, parelwitte stranden, palmbomen heerlijk! Jammer dat je telefoon stuk is. Ik heb je gisteren nog een plaatje gestuurd via W'app van mijn munstwerk. Dat heb je waarschijnlijk dus niet gezien. Ik heb gisteren namelijk plaatjes getekend met de studenten van MLE. Ik moest aan jou denken en stelde me voor wat je ervan zou zeggen...gezien mijn 'tekentalent' bedoel ik dan. Iedereen vertelde namelijk ziets over zijn eigen metafoor, een symbool voor de studie en ik moest elk symbool tekenen op een flap. Nou, dat was een flinke uitdaging want ik moest dus vanalles tekenen zoals een draak, een atlas, een toilettas met inhoud, een zeswielige fiets, oordopjes en nog veel meer. Ik vertelde de groep dat jij zo goed kunt tekenen en vast in een deuk zou liggen als je mijn plaatjes zag. Ik zal de foto nog wel mailen, dan kun je alsnog lachen! Danielle is vandaag aan de beurt voor het individuele gesprek met de mentor, ze vindt het erg spannend want het gaat waarschijnlijk in het Nederlands. Hopelijk praat hij niet te snel dan zal het wel lukken.
We mailen nog wel over de volgende skypesessie. Gelukkig heb je daar je telefoon niet voor nodig!
Liefs en dikke knuffel van mama.

oma Ollie

Lieve Anne,

Ben jaloers op jou dat je zoveel meemaakt. Was ik ook nog maar jong dan deed ik het ook, denk ik. Alhoewel het niet altijdvleuk is om zo ver van iedereen weg te zijn. Gelukkignis het maar voor tijdelijk moet je maar denken. En als je van de kleine dingen geniet komt het allemaal goed. Cool dat je naar het strand gaat in het weekend en wat leervje veel verschillende mensen kennen van andere landen. De namen kan ik nauwelijks uitspreken. Ook het bakken op school is erg leuk. Straks ben je een keukenprinses.
De bel gaat dus ik krijg bezoek. Liefs, en een heeeel dikke knuffel.
Oma

Oma en Opa

Wat weer een reeks ervaringen, zoveel nieuwe dingen maak je in één week in Nederland niet mee, ofschoon Danielle daar waarschijnlijk anders overdenkt. In het weekend was ze bij ons en je gelooft het niet maar ze heeft zonder één ogenblik te aarzelen twee boterhammen met balkenbrij gegeten. Ze vond het heerlijk en zeker toen ze de foto's zag die bij de maaksessie horen. Wij moesten onmiddellijk denken aan jouw kooksessie en zijn met jou blij dat je zulke leuke dingen op school krijgt.
In zo'n leuke situaties kom je natuurlijk ook eerder tot een babbel en dan is het eitje gebakken want, kletsen kun jij ook als de beste.
Oma gaat zo meteen naar de leesclub. Met het boek: Omzwervingen, zal ze wel de hele dag druk zijn. Een ingewikkeld boek en 6 dames die daar een andere mening over hebben. Dat wordt smullen.
Ik ga nog even met de foto's van Schillings aan de slag ( nog de nasleep van de foto-expositie).
Dank je wel voor de gezellige blog van deze week. Heerlijk om te merken dat zo'n gezellige meid, helemaal op de toekomst is voorbereid. Veel succes en plezier

Hoi Anne,
Even een knuffel van mij. Ik sta op het punt om naar Budel te vertrekken. Daar is vandaag leesclub. Ik moet het boek presenteren en het gesprek leiden. Het is een moeilijk boek dus....bibber bibber ( lachen! )

Tot de volgende keer, Oma

Ben en Mia

Hoi Anne,
Wat een prachtige verhalen en foto's. Lezen/kijken ze met plezier.
Koken/bakken lijkt me inderdaad leuk, zeker met allemaal van die lekkere dingen die jullie maken.
Ikzelf koken wel, maar ik "bak(ken)" er dus zelf niets van !!
Die mooie tas die je zelf gemaakt hebt trouwens. Klasse zeg.
En die thema's op school iedere week, inderdaad lachen maar wel leuk lijkt me dat.
Komend weekend, cool .. naar de Golf van Mexico, wauw .. bofkont, daar kunnen wij alleen maar van dromen.
Dat wordt dus genieten, genieten en nog een genieten.
Goed dat je ook weer nieuwe vrienden hebt gemaakt.
Gezellig ... jij komt er wel.
Fijn dat het ondanks alles toch goed met je gaat.

groetjes, dikke knuffel van Ben en mij en ook een kopje/knuffel van pluis.

tante Riet

Hallo Anne

Fijn om te lezen dat je het goed naar je zin hebt. Wat een belevenissen maak je allemaal mee, en dan op jou leeftijd. Graag zou ik er bij zijn als je naar de GOLF VAN MECICO gaat maar dat zal wel niet lukken hahaha!!!!! Misschien kom ik met de fiets die kant op ( GRAPJE ) als dat zou kunnen!!!!! Geniet er maar lekker van want dit maak je maar een keer mee in je leven of niet soms???
Ik wens je nog heel veel plezier geluk en sterkte toe, en hoop dat je het goed gaat.

Lieve groetjes van Tante Riet en Ome Loek

Karla

Hoi Anne

Als ik je verslagen allemaal lees, maak je meer leuke dingen mee dan vervelende! Al lijkt dat vast voor jou niet altijd zo! En wat zijn er veel exchange studenten! USA wordt overspoeld ;) zo leer je ook nog iets van hun cultuur! En wie weet, hou je er een vakantie adres aan over!
Bedankt voor je lieve appje! Het was duidelijk te horen. Jammer dat de telefoon nu helemaal stuk is.
Ach die twee weken zijn achteraf :) zo voorbij gegaan!
En dan maar met een slaapzak voor de ingang van de winkel gaan liggen zodat je zeker de eerste bent voor een gloed nieuwe (ha, ha) iphone 6!
Inmiddels is mijn verjaardag al goed bedacht! Heel leuke morgen middag en avond met veel gasten gevierd! Nu morgen avond nog met buren en vrienden! En dan weet ik echt dat ik 58 jaar ben geworden!
Maar eerst hebben we zondagmiddag met de harmonie een beoordelings concert! Erg spannend!
Wij wensen je fijne zondag en een leerzame week! Met veel lol en plezier. Groetjes Huub en een dikke knuffel van Karla

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active