Twee maanden in 'the USA'!

Lieve allemaal,

Vorige week was er geen blogpost. Dit was omdat de week niet zo heel interessant was en ik wilde wachten tot na dit weekend, want ik wist dat dit weekend super leuk zou worden. Dus hierbij een extra lang verslag van de afgelopen twee weken.

1 Okt:

Gelukkig voelde ik me vandaag weer fit en ben ik weer naar school gegaan. Op school kwamen super veel mensen naar me toe om te zeggen dat ze me gemist hadden! Echt super leuk. Helaas wel heel veel huiswerk opgekregen, want alles wat ik gemist had moest ik inhalen. Verder waren de lessen zoals normaal en met Culinary hebben we Sugar cookies gemaakt. Dit zijn gewoon zandtaartdeeg koekjes, dus ik wist allang hoe dat moest ;) Het was fijn om weer iedereen te zien.

2 Okt:

Vandaag ben ik geswitched van lunch vrienden. Eerst zat ik bij Patricia, en ze is heel aardig maar ik praatte nauwelijks met haar. Tijdens dansen heb ik dus aan Becca gevraagd of ik bij haar mocht zitten en ze zei meteen ja! Het was echt super gezellig. Haar vrienden; Karina en Jacob zijn echt super aardig en we hebben lekker zitten lachen. Ze gingen al meteen plannen maken waar ze me allemaal mee naar toe willen nemen en wat we allemaal gaan doen! Met Culinary ook weer gekookt vandaag. Jelly cake maar dan met Peanutbutter en Jelly. Het was voor mij de eerste keer dat ik pindakaas en jam samen at en dat vonden ze allemaal heel erg raar, haha. Het klinkt ontzettend vies maar het is erg lekker moet ik zeggen. Na school naar Walmart gegaan om at essentiele dingen te kopen: shampoo, nagellak, eten en oorbellen haha.

3 Okt:

Tijdens Engels had ik het hoogste punt van de klas! We hadden boektoets en de meeste mensen hadden het boek niet gelezen, maar ik, heilig boontje, natuurlijk wel. Ik had maar drie fout en dus had ik een 91, wat super fijn is voor mijn gemiddelde. Met lunch weer bij BK gezeten en weer super veel lol gehad. Ze doen alsof ze me al jaren kennen en dat vind ik echt super fijn.

4 Okt:

Dierendag! Helaas vieren en kennen ze dat hier niet, dus ik had veel uitleg werk te doen. Ze vonden het allemaal maar raar dat wij een feestdag voor dieren hadden. Vandaag is er een pakketje uit nederland gekomen. Super leuk! Allemaal lekker nederlands snoep, zoals kruidnoten en paprika chips (dit is altijd welkom, hint hint, vooral de kruidnoten). Ook zat er een tijdschrift bij een een super lieve kaart! Dankjewel papa en mama! De rest van de dag as ik erg oe en ik heb dan ook tussen de middag geslapen. De rest van de dag heb ik lekker gerelaxed en series gekeken, wat ik helemaal niet erg vond.

5 Okt:

Lange dag vandaag! Het begon met de skypesessie met thuis en dat was zoals altijd weer heel erg fijn. Na het skypen ben ik met Cynthia en haar moeder (die is al bij ons sinds 30 september) naar de kerk geweest. Ik ging weer naar de Youth Group. Het was erg gezellig en we hebben getekend. Ik ging natuurlijk helemaal los, haha. Ook nog heel leukmet een meisje gekletst waar ik de naam niet van weet. Om 12 uur was alles afgelopen en ging ik met Tara shoppen. We gingen naar Northstar mall en het was ontzettend gezellig. Ik heb niet zo veel gekocht, alleen een vest en een sportbroekje. Het sportbroekje heb ik gekocht omdat ik heb besloten om te gaan rennen. Hopelijk houd ik het vol :)

6 Okt:

School was vandaag vrij normaal. Tijdens lunch was het weer super gezellig, maar Culinary was saai, want al mijn vrienden waren weg. Ook hebben we niet gekookt maar uit het boek gewerkt. Paul kwam nog wel even tussen de twee lessen door een knuffel brengen en kletsen maar dat was het. In de bus zat ik naas Oravia, een meisje uit mijn Physics klas, en dat was gezellig. Na school heb ik Bones gekeken en tortilla chips gegeten.

8 Okt:

Op school was het erg leuk. Tijdens dansen heb ik heel erg lang met Ms. James en Becca zitten kletsen. Ze wilden super veel over Nederland weten en over de dansstijl die ik gedanst heb bij dizzy. Het was echt heel leuk om alles te vertellen en hun reacties te zien. Gisteren was er op school aangekondigd dat er een Homecoming dance is en dus vandaag waren er een heleboel jongens die hun meisjes mee uitvroegen. Het was zo ontzettend lief om te zien en de hele cafetaria ging klappen en juichen als het meisje 'ja' zei. Met Culinary wel weer gekookt vandaag namelijk Cinnamonrolls. Ze waren echt super lekker.

9 Okt:

Tijdens dansen weer super leuk gekletst met iedereen. BK was helaas niet zo lekker en ze voelde zich slecht. Met Culinary hebben we Pizza gemaakt en hij was erg lekker. Ook kreeg ik van Christian allemaal Mexicaans snoep. Het is ontzettend appart en alles is pittig. Je moet ervan houden.

10 Okt:

Pink Out day! Vandaag was de Pink Out game en dus kwam iedereen in het roze naar school inclusief ik! Het was een super leuk gezicht en ook de peprally was helemaal in het roze! Ik was eigenlijk van plan om met Becca naar de wedstrijd te gaan maar ze was echt heel erg ziek dus gingen we niet. Ik had geen lift meer dus ben ik helaas ook niet gegaan. Was graag er heen gegaan, maar nu gaan we naar de Homecoming game en die is nog veel leuker!

11 & 12 Okt:

Dit weekend was echt geweldig1 Het was zo ontzettend leuk en ik heb zo veel nieuwe vrienden gemaakt! OP zaterdag ochtend begond de dag met een skypesessie dier erg leuk was maar wel best kort. Na het skypen was het tijd om naar Seaworld te gaan. Daaar was het echt super leuk. Ik liep in een groepje van 6: Leonardo en Arianna uit Italie, Tara en ik uit Nederland, Henry uit Duitsland en Andres uit Chilli. We hadden ontzettend veel lol. Wij zijn intotaal naar drie shows geweest. Een show was met dolfijnen en die andere twee met Orka's! Ik had nog nooit Orka's gezien en ik keek m'n ogen uit! Ook hebben we wat attracties uitgeprobeerd. De Steel Eel was mijn favoriet. Om 7 uur begon de Holow-o-screem, wat speciaal voor Halloween was. Ongeveer 3/4 van het park was 'frightzone' en overal zaten mensen geschmienkt en verkleed als enge dingen om je te laten schrikken. Het was ontzettend eng en ik heb bijna twee uur aan de rand van de frightzone, samen met Giacomo (uit Nederland) en Andres, moet zitten te verzamelen om naar binnen te gaan. Uit eindelijk wilde ik zo graag een trui kopen van de Orka's en nog een show zien dat we toch naar binnen zijn gegaan. Ik heb zeker geen spijt. Om 12 uur was het afgelopen en ging ik met Elisabeth mee. Daar heb ik nog tot 2 uur 's nachts met Rose zitten kletsen. Zondag ochtend om 7:30 ging de wekker weer. Tijd om naar de kerk te gaan. De mis was vrij saai, want er was geen youth group, we waren namelijk in een Katholieke kerk. Gelukkig duurde het maar een uur en we gingen daarna meteen door naar Downtown San Antonio. Daar hadden we een boottocht over de rivier. 'The riverwalk' is echt ontzettend mooi en indrukwekkend. (zie foto's) Na de boottocht gingen we naar de Tower of the Americans wat een super hoge toren is waar je in kunt. We konden heel San Antonio zien en het was echt heel mooi. Na de toren hadden we lunch en ik zat weer met hetzelfde groepje als zaterdag. Na de lunch gingen we naar het Texas cultural museum. Daar hadden ze ook een 'Dutch' afdeling. Ik heb echt ontzettend veel geleerd over andere culturen en zelf was chinese cijfers geleerd! Toen was het tijd voor het avondeten. We gingen naar Golden Corral wat een'all you can eat' was en waar ze echt alles hadden. Van Natcho's tot suikerspin en van salade tot worteltaart. Ze hadden zelfs een chocolade fontein en die heb ik natuurlijk met aardbeien uitgeprobeerd. Het was echt lekker. Het was echt leuk om de andere exchange students te ontmoeten, of weer te zien. Ook was het erg leuk om Romy en Giacomo weer te zien. De laatste keer dat we ze zagen was in New York. Ik heb echt ontzettend veel nieuwe internationale vrienden gemaakt. Het was echt ontzettend leuk.

13 Okt:

Vandaag is het columbusdag en hoef ik dus niet naar school. Lekker een dagje nagenieten en bijkomen van het super drukke weekend. Ik heb nog niet echt iets gedaan vandaag, want het is hier pas 10 uur 's ochtends. Ik ga proberen om vandaag wat foto's af te laten drukken, hopelijk gaat het lukken. Vandaag ben ik precies twee maanden in Amerika. De tijd vliegt hier voorbij! Nog maar drie maanden te gaan, het is echt niet te geloven. Ik mis jullie allemaal, maar ik wil nog niet naar huis. Ik ga er nog lekker van genieten en ik zie jullie allemaal in Januari weer!

xoxo Anne

Reacties

Reacties

opa en oma

Hoi Anne,
We hebben weer genoten van jouw schrijftalent. Ook leuk te horen dat de tijd zo vlug gaat. Dat is een goed teken. Veel contacten, internationale ervaringen om jaloers op te worden.
Zijn er al opties voor een ander gastgezin? De screening zal wel effe tijd vragen?
Hier gaat het zo z'n gangetje. De natuur wordt elke dag mooier met al die mooie herfstkleuren. De fotografe kan haar hartje ophalen.
1000.000 lieve groetjes en ,,, tot het volgende berichtje.

Henderijn

Wat weer een heerlijk lang verhaal! Ik ga er eens lekker voor zitten.
Xxx mama

Joost

Hoi Anne,

Wat een lekker lang verhaal. En hoewel we elke week Skypen, staan er toch nog veel nieuwe dingen in. Jammer dat het bezoek/kijken naar de pink game niet doorging omdat BEcca ziek was. Dan maar zeker een back-up regelen voor de homecoming game. Ben je al op date gevraagd of ga je gewoon met een aantal vriendinnen?

Hier gaat alles z'n gangetje. Na een aantal drukke weekenden, is het volgende week lekker herfstvakantie. Zomaar even een paar dingetjes: Zomaar-pop, reünie , mama's verjaardag, dagje Essen, wadlopen, Amsterdam, en ook nog een judo-toernooi. Uitrusten is er dus niet bij. Daarbij moeten Tijs en ik nog even verzinnen wat we in Essen gaan doen, want de hele dag Primark is het niet echt voor the boys!

Nou dat was het voor nu, kusjes, liefs en knuffels,
Papa

oma ollie

Lieve Anne, wat fijn om weer iets van je te horen. Ik keek er al naar uit. En ook nog zo'n lang en vrolijk verhaal. Het geluk en plezier spat ervan af. En wat heb je al veel vrienden gemaakt en heel veel ondernomen. En dat allemaal in 2 maanden. Ben heel benieuwd wat je de komende 3 maanden nog allemaal gaat beleven. Hier gaat alleszo zijn gangetje. De herfst is begonnen en ik heb al verschillende avonden de verwarming hoger gezet. Maar ik ben een koukleum zoals je weet. Ik ben nog niet naar primart geweest maar Daantje wel. En ze heeft ook flink wat gekocht. Ik ben ook alweer 2x naar de gym geweest. Het was weer even gezellig als atijd. Ik heb nog steeds therapie voor mijn schouder, en ook krachttherapie. Maar eigenlijk doe ik alles weer als vanouds. Behalve poetsen dat heb ik nog uitbesteed. Ha-ha-ha want dat doe ik niet graag. Ik ben benieuwd hoe al die koekjes smaken die jij hebt leren bakken. Want je gaat ze toch zeker hier ook maken als je terug bent ?
Heeeel, heeeel, veel liefs en een dikke knuffel van mij en Ollie.XXX

Karla En Huub

He die Anne
Een heel lang verhaal was het deze keer! Leuk om al je belevenissen te lezen! Ik lees nog nie ts over een ander gast gezin? Zal nog wel niet aan de orde zijn, denk ik me zo. jammer.
Een fijne studie week en maak veel lol met al je vrienden(innen) liefs ons

oma Ollie

Wat een leuk filmje van de orka's. Zo,n show heb ik ook nog nooit gezien. Gelukkig dat jullie niet nat zijn geworden. Liefs en dikke knuffel!

Ben en Mia

Hoi Anne,
Hebben weer genoten van al je verhalen. Je hebt veel ondernomen. Sjiek ook dat filmpje van de orka's.
Ook hardstikke leuk en plezierig voor je al die vele contacten en ervaringen.
En dan allemaal die lekkere koekjes die je hebt leren bakken. Jammie jammie.
Verder nog een fijne (studie)week met veel lol met al je vrienden.
Groetjes en knuffel van Ben en mij
en een kopje van pluis.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active